Vyučující
|
-
Peřinová Markéta
-
Polanská Michaela
-
Golec Martin, doc. Mgr. Ph.D.
-
Chlup Tomáš, Bc.
-
Vostrovská Ivana, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Výuka teorie kresebné a fotografické dokumentace. Praktické cvičení kresby a fotografování keramiky, štípané industrie, skla a kovů.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Nácvik pohybových a pracovních dovedností, Grafické a výtvarné činnosti
- Účast na výuce
- 5 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 20 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 25 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Získání praktických zkušeností s kresebnou a fotografickou dokumentací archeologických nálezů.
Znalost základních postupů dokumentace archeologických nálezů. Získání praktických dovedností - kresebná a fotografická dokumentace keramiky, štípané industrie, skla a kovů.
|
Předpoklady
|
Základní přehled v archeologických kulturách střední Evropy.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Rozbor produktů pracovní činnosti studenta (technické práce), Systematické pozorování studenta
Účast na vstupním tutorialu - 1 hod: seznámení s obsahem a způsobem studia předmětu. Účast na průběžném tutorialu: 4 cvičení věnované vybraným činnostem v rámci předmětu. Konzultace - nejméně dvě konzultace na začátku a v průběhu semestru: stanovení postupu individuálního studia a zadání úkolů. Podle potřeby studenta jsou možné další průběžné konzultace. Student má možnost zvolit si formu průběhu konzultace s vyučujícími, a to buď formou osobního setkání, přes mail nebo online platformy. Kontrola studia je řešena zadáním série úkolů v Moodlu, jež bude muset student splnit mezi konzultacemi.
|
Doporučená literatura
|
-
Freeman, M. (2009). Perfektní expozice. Brno.
-
Frouz, M. (2012). Digitální fotografie v archeologii. Brno.
-
Gawrysiak-Leszcyńska, W. (2003). Jak rysować zabytki archeologiczne. Podstawowe zasady dokumentacji. Biskupin.
-
Laidlaw, S. (2010). Archaeological finds illustration. London.
|