Vyučující
|
-
Peřinová Markéta
-
Šlézar Pavel, PhDr. Ph.D.
-
Golec Martin, doc. Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Každý semestr bude náplň specifikována dle přírodních podmínek a možností průzkumu jednotlivých lokalit. Obsah: A. Teoretický vstup do problematiky sběru dat. B. Terénní cvičení (přibližně 1x8 hod, včetně dopravy na lokalitu). C. Laboratorní cvičení. 6. Očištění materiálu, případně úprava fotografických snímků z letecké prospekce. 7. Společný workshop (rozřazení materiálu podle materiálu a období, případně vyhodnocení jednotlivých situací, zachycených leteckou prospekcí). 8. Zařazení do systému musejní/archivní evidence. 9. Fotografická dokumentace movitých nálezů. 10. Zhotovení nálezové zprávy. D. Terénní cvičení - samostatná prospekce (především formou povrchových sběrů) na vybraných lokalitách a jejich vyhodnocení.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Pracovní činnosti (dílny)
- Účast na výuce
- 25 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 25 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Aktivní účast na odborném archeologickém průzkumu různých typů (terénní pozorování, odběr vzorků atd.) a v různých regionech (především střední Moravy, resp. Olomouckého kraje). V tomto semestru je prospekce zaměřena na téma - terénní relikty. Studenti si osvojí jednotlivé prospekční metody.
Dobrá orientace v problematice. Příprava na samostatnou práci v oboru - schopnost vypracovat nálezovou zprávu.
|
Předpoklady
|
Absolvování kurzu Teorie archeologického výzkumu a orientace v archeologické práci.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta
Aktivní účast na výuce v rozsahu minimálně 50 hodin.
|
Doporučená literatura
|
-
Kuna, M. a kol. (2004). Nedestruktivní archeologie. Praha.
-
Kuna, M. (1994). Archeologický průzkum povrchovými sběry, Zprávy ČSSA, Supplément 23. Praha.
-
Kuna, M. ed. (2007). Archeologie pravěkých Čech/ 1.. Praha.
|