Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
1. Úvod do semináře rozdání témat seminárních prací 2. Badatelé 3. Artefakty 4. Ekofakty 5. Přírodní prostředí 6. Suroviny 7. Řemesla 8. Oděv 9. Strava 10. Svět idejí 11. Stezky a komunikace, importy 12. Prezentace seminárních prací
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
- Účast na výuce
- 24 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 50 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Seminář se zaměří na vybrané speciální problémy daného období, resp. zajímavosti a neobvyklé nálezové kontexty, struktury nebo artefakty. Každý seminář bude věnován jednomu tématu, které bude rozebíráno. Studenti si budou připravovat do těchto seminářů diskusní příspěvky. Součástí náplně semináře je i vypracování seminární práce k aktuálním tématům probíraného období. Seminární práce bude mít rozsah min. 20 stran textu + přílohy. Výsledky svého zpracování budou studenti prezentovat na závěr semestru.
Zdokonalení orientace ve studovaném období a rozšíření znalostí. Zdokonalení umění tvorby vlastního odborného textu.
|
Předpoklady
|
Dobrá orientace ve studovaném období.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta
aktivní účast na výuce, orientace v problematice a samostaná příprava na seminář, rešerše odborných pramenů a vypracování seminární práce.
|
Doporučená literatura
|
-
Jiráň, L. ed. (2008). Archeologie pravěkých Čech/ 4. Doba bronzová. Praha.
-
Peška, J. (2013). Morava na sklonku eneolitu. Olomouc.
|