| Název předmětu | Doba laténská v českém a evropském kontextu |
|---|---|
| Kód předmětu | KHI/3DLČE |
| Organizační forma výuky | Přednáška |
| Úroveň předmětu | Magisterský |
| Rok studia | nespecifikován |
| Semestr | Letní |
| Počet ECTS kreditů | 4 |
| Vyučovací jazyk | Čeština |
| Statut předmětu | nespecifikováno |
| Způsob výuky | Kontaktní |
| Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
| Doporučené volitelné součásti programu | Není |
| Vyučující |
|---|
|
|
| Obsah předmětu |
|
1) Základní problémy doby laténské, úvod do keltské archeologie 2) Základy keltské numismatiky 3) Systém duchovní sféry Keltů, depoty, svatyně 4) Problematika oppid 5) Výzkum nížinných sídlišť 6) Hospodářství doby laténské a obchodní cesty 7) Keramická produkce doby laténské 8) Pohřební ritus a analýza pohřebišť 9) Zbraně a specifika hmotných pramenů Keltů a Nekeltů 10) Keltské umění a ikonografie
|
| Studijní aktivity a metody výuky |
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
|
| Výstupy z učení |
|
Ve větší šíři budou studenti seznámeni s obdobím mladší doby železné (laténu) na našem území i na evropském kontinentu. Postupně budou seznamováni s jednotlivými tématy (viz. Obsah). Na realizaci předmětu se budou podílet i vybraní experti z řad českých i zahraničních archeologů/protohistoriků např. PhDr. Eva Kolníková, DrSc. (Národný numizmatický komitét SR) nebo Mgr. Tomáš Mangel (Univerzita Hradec Králové) ad.
Dobrá orientace ve studované problematice. |
| Předpoklady |
|
Pro absolvování této přednášky se vyžadují znalosti z bakalářského studia předmětu Protohistorie, příp. Výběrových přednášek z archeologie 5 a 7.
|
| Hodnoticí metody a kritéria |
|
Analýza výkonů studenta, Systematické pozorování studenta
Aktivní účast na výuce, studium domácí a zahraniční literatury v evropském kontextu v rámci doby laténské. |
| Doporučená literatura |
|
| Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
| Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr |
|---|