Předmět: 3D technologie

« Zpět
Název předmětu 3D technologie
Kód předmětu KGI/TRITE
Organizační forma výuky Přednáška + Cvičení
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní
Počet ECTS kreditů 4
Vyučovací jazyk Čeština, Angličtina
Statut předmětu Povinný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Brus Jan, RNDr. Ph.D.
  • Barvíř Radek, Mgr. Ph.D.
Obsah předmětu
1. Zdroje dat a datové sady pro tvorbu 3D modelů 2. Tvorba 3D modelů z prostorových dat - metody, nástroje, SW 3. Převody formátů a kompatibilita, knihovna three.js 4. Připrava modelu a vizualizace 3D modelů ve virtuální realitě 5. Příprava modelů k 3D tisku 6. 3D tiskárny a metody 3D tisku 7. Materiály k 3D tisku 8. Optimalizace modelů, materiálů, testování modelů 9. Využití 3D modelů v geoinformatice, integrace 3D modelů a projekce 10. Tangible Landscape

Studijní aktivity a metody výuky
Přednášení, Demonstrace, Grafické a výtvarné činnosti
Výstupy z učení
Cílem předmětu je seznámit studenty s hlavními 3D technologiemi používanými k prezentaci prostorových dat. Hlavní důraz je kladem na tvorbu a získávání 3D modelů a jejich následné zpracování pro zobrazení pomocí virtuální reality, 3D tisku a dotykových uživatelských prostředí.
Předmět zaměřený na získání znalostí. Definovat hlavní pojmy, popsat hlavní přístupy, prokázat teoretické znalosti pro řešení modelových problémů.
Předpoklady
Znalost témat v rámci náplně předmětu (zkouška, cvičení, seminární práce).

Hodnoticí metody a kritéria
Známkou, Písemná zkouška, Seminární práce

Znalost témat v rámci náplně předmětu (zkouška, cvičení, seminární práce).
Doporučená literatura
  • Brightman, M. (2013). The SketchUp workflow for architecture: Modeling buildings, visualizing design, and creating construction documents with SketchUp Pro and LayOut..
  • Brus, J., Barvíř, R. (2015). Coping with Integrating Low-Cost 3D Printing and Surface Models: A Case Study on Prusa i3 Surface Models for Geosciences.
  • Florinsky, I. V. (2016). Digital terrain analysis in soil science and geology.
  • Jerald, J. (2016). The VR book: Human-centered design for virtual reality.
  • Noorani, R. (2018). 3D printing: Technology, applications, and selection.
  • Parisi, T. Learning virtual reality: Developing immersive experiences and applications for desktop, web, and mobile. O'Reilly..
  • Petrasova, A., Harmon, B., Petras, V., Tabrizian, P., & Mitasova, H. (2018). Tangible modeling with open source GIS.
  • Somma, V., & Castilhos, M. F. (2017). Blender 3D Printing by Example: Learn to use Blender's modeling tools for 3D printing by creating 4 projects.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr
Fakulta: Přírodovědecká fakulta Studijní plán (Verze): Geoinformatika a kartografie (2020) Kategorie: Geografické obory 3 Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Přírodovědecká fakulta Studijní plán (Verze): Geoinformatika a kartografie (2020) Kategorie: Geografické obory 3 Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Zimní