Předmět: Seminář z geografie služeb a maloobchodu

« Zpět
Název předmětu Seminář z geografie služeb a maloobchodu
Kód předmětu KGG/SESL
Organizační forma výuky Seminář
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia nespecifikován
Semestr Letní
Počet ECTS kreditů 3
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinně-volitelný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Szczyrba Zdeněk, doc. RNDr. Ph.D.
Obsah předmětu
Seminář je pojat jako celosemestrální projekt od pracovní hypotézy přes definování cílů, provedení výzkumu k interpretaci výsledků. Projekty se týkají vybraného problému v rámci širšího konceptu geografie služeb a maloobchodu (např. analýza nákupního chování, prostorové diferenciace vybraných maoobchodních řetězců, analýza vybavenosti obcí atp.). Studenti pracují ve skupinách, projekt je zaměřen na konkrétní oblast (město, region).

Studijní aktivity a metody výuky
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
  • Domácí příprava na výuku - 64 hodin za semestr
  • Účast na výuce - 26 hodin za semestr
Výstupy z učení
Cílem semináře je praktický projekt spojený s vybraným problémem v rámci geografie služeb a maloobchodu.
Analýza předloženého vybraného problému v rámci konceptu služeb a maloobchodu.
Předpoklady
Znalost učiva v rozsahu předmětu Humánní geografie 2, resp. Ekonomická geografie pro vzdělávání.

Hodnoticí metody a kritéria
Seminární práce

Absolvování teoretické přípravy, bezpodmínečná účast na testu ověřující teoretické znalosti, splnění dané bodové hranice. Aktivní participace na zadaných úkolech v daných časových intervalech. Nedodržení každého z požadavků znamená nesplnění předmětu.
Doporučená literatura
  • Cuadrado-Roura, J.R. (ed.). (2013). Service industries and regions. Springer.
  • Daniels, P.W. (ed.). (1991). Services and metropolitan development: international perspectives. London: Routledge.
  • Guy, C. (1994). The retail development process: location, property and planning. London: Routledge.
  • Kraft, M., Mantrala, M.K. (eds.). (2010). Retailing in 21st century: current and future trends. Springer.
  • Križan, F., Lauko, V. (2014). Geografia maloobchodu: úvod do problematiky. Bratislava: Univerzita Komenského.
  • Kunc, J. et al. (2013). Časoprostorové modely nákupního chování české populace. Brno: MUNI Press.
  • Spilková, J. (2012). Geografie maloobchodu a spotřeby: věda o nakupování. Praha: Karolinum.
  • Toušek, V., Kunc, J., Vystoupil, J. (eds.). (2008). Ekonomická a sociální geografie. Plzeň: Aleš Čeněk.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr
Fakulta: Přírodovědecká fakulta Studijní plán (Verze): Geografie (2020) Kategorie: Geografické obory 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Přírodovědecká fakulta Studijní plán (Verze): Geografie pro vzdělávání maior (2019) Kategorie: Geografické obory 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní