Vyučující
|
-
Fňukal Miloš, RNDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Cílem kurzu je seznámit studenty se základy rozvojové a regionální geografie Latinské Ameriky. Po vymezení regionu se předmět zabývá fyzickogeografickými podmínkami rozvoje (geomorfologické, klimatické, hydrologické, pedogeografické a biogeografické poměry, ochrana přírody a krajiny). Následují sociogeografické podmínky rozvoje (postavení regionu v rámci světa, historický vývoj a jeho vliv na formování společnosti, charakteristika obyvatelstva, zemědělství, průmyslu, dopravy, služeb a cestovního ruchu, integrační seskupení) a nejdůležitější politickogeografické, společenské, ekonomické a bezpečnostní problémy regionu.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Projekce (statická, dynamická)
|
Výstupy z učení
|
Cílem kurzu je seznámit studenty se základy regionální geografie Latinské Ameriky a Karibiku.
Identifikace hlavních geografických jevů a prostorové organizace Latinské Ameriky.
|
Předpoklady
|
Základní znalosti z obecné fyzické a humánní geografie.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Písemná zkouška
Znalosti v rozsahu přenášek, určené literatury a internetové studijní opory k předmětu.
|
Doporučená literatura
|
-
Bateman, G., Eganová, V. (1994). Encyklopedie Zeměpis světa. Praha: Knižní klub.
-
Blouet, B. W., Blouet, O. M. (2006). Latin America and the Carribbean: a Systematic and Regional Survey. Hoboken: John Wiley & Sons, Inc.
-
Cardoso, F. H. (2007). Závislost a rozvoj v Latinské Americe. Praha: Oeconomica.
-
Clawson, D. L. (2006). Latin America and the Caribbean : Lands and Peoples. New York: Mc-Graw-Hill.
-
Němec, J. (2006). Politické systémy Latinské Ameriky. Praha: Oeconomica.
|