Lecturer(s)
|
-
Fňukal Miloš, RNDr. Ph.D.
|
Course content
|
unspecified
|
Learning activities and teaching methods
|
Monologic Lecture(Interpretation, Training), Dialogic Lecture (Discussion, Dialog, Brainstorming), Work with Text (with Book, Textbook), Activating (Simulations, Games, Dramatization)
|
Learning outcomes
|
|
Prerequisites
|
Fundamentals of the didactics of geography.
|
Assessment methods and criteria
|
Student performance, Systematic Observation of Student
Elaboration of didactic preparation in selected theme of cross-curricular subjects and its practical presentation in seminar.
|
Recommended literature
|
-
učebnice pro základní školy a gymnázia.
-
Dolínská, V. (2010). (Multi)kultúrna perspektíva edukácie. Brno: Tribun.
-
MŠMT. (2021). Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání. Praha: Výzkumný ústav pedagogický.
-
Petrucijová, J. et al. (2010). Jeden svět - podpora multikulturní výchovy a vzdělávání. Ostrava: Ostravská univerzita v Ostravě.
-
Šikulová, R. et al. (2008). Od klíčových kompetencí učitele ke klíčovým kompetencím žáka: metodika rozvíjení klíčových kompetencí, průřezová témata, diagnostika. Ústí nad Labem: Univerzita Jana Evangelisty Purkyně.
-
Verner, P. (2007). Mediální výchova: průřezová témata. Úvaly: Albra.
-
VÚP. (2007). Rámcový vzdělávací program pro gymnázia. Praha : Výzkumný ústav pedagogický.
|