Vyučující
|
-
Szczyrba Zdeněk, doc. RNDr. Ph.D.
-
Smolová Irena, doc. RNDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Seminář je rozdělen do dvou částí: první je věnována především dynamické geomorfologii, prezentovány jsou vybrané tvary reliéfu (vulkanické, strukturní, fluviální, periglaciální, eolické, marinní, biogenní), cílem druhé části semináře je seznámit posluchače s jednotlivými geomorfologickými metodami, geomorfologickým mapováním, analýzou reliéfu a dalšími aspekty geomorfologického výzkumu.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
- Domácí příprava na výuku
- 30 hodin za semestr
- Semestrální práce
- 36 hodin za semestr
- Účast na výuce
- 4 hodiny za semestr
|
Výstupy z učení
|
Cílem kurzu je prohloubit znalosti z dílčích geomorfologických disciplín.
Vysvětlení vazeb v geomorfologii, prohloubení aktivních znalostí.
|
Předpoklady
|
Základní znalosti z geomorfologie.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta
Prezentace geomorfologických poměrů zájmového území (PowerPoint).
|
Doporučená literatura
|
-
Bezvodová, B., Demek, J., Zeman, A. (1985). Metody kvarterně geologického a geomorfologického výzkumu. Praha: SPN.
-
Demek, J. (1987). Obecná geomorfologie. Praha: Academia.
-
Goudie, A. S. (ed.). (2004). Encyclopedia of geomorphology. London : Routledge.
-
Horník, S., Buzek. L. et al. (1986). Fyzická geografie II. Praha: SPN.
-
Huggett, R. (2003). Fundamentals of geomorphology. London : Routledge.
-
Rubín, J., Balatka, B. et al. (1986). Atlas skalních, zemních a půdních tvarů. Praha : Academia.
-
Smolová, I., Vítek, J. (2007). Základy geomorfologie : vybrané tvary reliéfu. Olomouc: Vydavatelství UP.
-
Strahler, A. (2003). Introducing Physical Geography. New York : John Wiley & Sons, Inc.
-
Strahler, A. (2004). Laboratory manual for Physical Geography. New York : Wiley.
-
Summerfield, M. A. (1991). Global Geomorphology : An Introduction to the Study of Landforms. New York: Longman Scientific and Technical.
|