V rámci tohoto předmětu student absolvuje souvislou čtyřtýdenní pedagogickou praxi na zvolené střední škole, kde se pod vedením cvičného učitele podílí na jeho běžných pracovních povinnostech. V průběhu praxe je student seznámen s prostředím školy, dokumentací učitele, zúčastní se stanoveného počtu vyučovacích hodin cvičného učitele a poté sám realizuje předepsaný počet vyučovacích hodin z geologie. Před praxí - hodnocení předchozí praxe. Praxe - seznámení se s dokumentací o žácích, seznámení se s kolektivy tříd. Z každého aprobačního předmětu 3 náslechy, 10-15 výstupů podle možností školy a schopností studenta.
|
-
Auger, M., T. - Boucharlat, Ch. (2005). Učitel a problémový žák. Praha.
-
Bělecký, Z. - Kaprálek, K. (2004). Jak napsat a používat individuální vzdělávací program. Praha.
-
Cangelosi, J., S. (1994). Strategie řízení třídy. Praha.
-
Čapek, R. (2002). Pedagogická praxe pro studenty. (Alternativní vyučovací hodiny teoreticky i prakticky.). Hradec Králové.
-
Filová, H. (1999). Budoucí učitelé na souvislé praxi aneb rukověť cvičného učitele. Brno.
-
Janík, T. (2002). Úloha fakultního cvičného učitele a fakultní cvičné školyv přípravě budoucího učitele. Brno.
-
Klapal, V. (2006). Pedagogická praxe. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci.
-
Kolektiv autorů. (2005). Efektivní učení ve škole. Praha.
-
kolektiv autorů. (2007). Rámcový vzdělávací program pro gymnázia. Praha: VÚP.
-
kolektiv autorů. (2005). Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání. Praha: VÚP.
-
Kyriacou, Ch. (2004). Klíčové dovednosti učitele. Praha.
-
Meyer E.F, Falkner N., Sooriamurthi R., Michalewicz Z. (2014). Guide to Teaching Puzzle-based Learning. Springer.
-
Pasch, M. (1998). Od vzdělávacího programu k vyučovací hodině. Praha.
-
Podlahová, L. (1998). Pedagogická praxe. (Průvodce pro současné studenty a budoucí učitele). Olomouc.
-
Roubal P. (2005). etodická příručka - Informatika a výpočetní technika pro střední školy. Computer Press.
-
Rys, S. (1979). Příprava učitele na vyučování. Praha.
-
Skalková, J. (1995). Za novou kvalitu vyučování. Brno.
-
Slavík, J. (1999). Hodnocení v současné škole - východiska a nové metody pro praxi. Praha.
-
Stuchlíková, I. - Prokešová, L. (2007). Zvládání emočních problémů školáků. Praha.
-
Švec, C. - Fialová, H. - Šimoník, O. (1996). Praktikum didaktických dovedností. Brno.
-
Švec, V. (1999). Pedagogická příprava budoucích učitelů: Problémy a inspirace. Brno.
-
Švec, V. (2005). Pedagogické znalosti učitele: teorie a praxe. Praha.
-
Tomková, A. (2012). Rámec profesních kvalit učitele. Hodnotící a sebehodnotící arch. Praha.
-
Zelinková, O. (2011). Pedagogická diagnostika a individuální vzdělávací program: [nástroje pro prevenci, nápravu a integraci]. Praha: Portál.
|