Předmět: Souvislá pedagogická praxe z geologie a ochrany životního prostředí 1

« Zpět
Název předmětu Souvislá pedagogická praxe z geologie a ochrany životního prostředí 1
Kód předmětu KGE/SPP1
Organizační forma výuky Praxe
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia nespecifikován
Semestr Letní
Počet ECTS kreditů 3
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Lehotský Tomáš, RNDr. Ph.D.
Obsah předmětu
V rámci tohoto předmětu student absolvuje souvislou třítýdenní pedagogickou praxi na zvolené střední škole, kde se pod vedením cvičného učitele podílí na jeho běžných pracovních povinnostech. V průběhu praxe je student seznámen s prostředím školy, dokumentací učitele, zúčastní se stanoveného počtu vyučovacích hodin cvičného učitele a poté sám realizuje předepsaný počet vyučovacích hodin z geologie.

Studijní aktivity a metody výuky
Demonstrace
  • Exkurze - 40 hodin za semestr
  • Domácí příprava na výuku - 20 hodin za semestr
Výstupy z učení
Cílem praxe je aplikovat poznatky získané v průběhu teoretické části studia v přímé práci s žáky.
Aplikovat získané poznatky při praktickém vedení vyučovacích hodin na střední škole.
Předpoklady
Absolvování didaktiky geologie.

Hodnoticí metody a kritéria
Analýza výkonů studenta

Doporučená literatura
  • Auger, M., T. - Boucharlat, Ch. (2005). Učitel a problémový žák. Praha.
  • Bělecký, Z. - Kaprálek, K. (2004). Jak napsat a používat individuální vzdělávací program. Praha.
  • Cangelosi, J., S. (1994). Strategie řízení třídy. Praha.
  • Čapek, R. (2002). Pedagogická praxe pro studenty. (Alternativní vyučovací hodiny teoreticky i prakticky.). Hradec Králové.
  • Filová, H. (1999). Budoucí učitelé na souvislé praxi aneb rukověť cvičného učitele. Brno.
  • Janík, T. (2002). Úloha fakultního cvičného učitele a fakultní cvičné školyv přípravě budoucího učitele. Brno.
  • Klapal, V. (2006). Pedagogická praxe. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci.
  • Kolektiv autorů. (2005). Efektivní učení ve škole. Praha.
  • kolektiv autorů. (2007). Rámcový vzdělávací program pro gymnázia. Praha: VÚP.
  • kolektiv autorů. (2005). Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání. Praha: VÚP.
  • Kyriacou, Ch. (2004). Klíčové dovednosti učitele. Praha.
  • Meyer E.F, Falkner N., Sooriamurthi R., Michalewicz Z. (2014). Guide to Teaching Puzzle-based Learning. Springer.
  • Pasch, M. (1998). Od vzdělávacího programu k vyučovací hodině. Praha.
  • Podlahová, L. (1998). Pedagogická praxe. (Průvodce pro současné studenty a budoucí učitele). Olomouc.
  • Roubal P. (2005). etodická příručka - Informatika a výpočetní technika pro střední školy. Computer Press.
  • Rys, S. (1979). Příprava učitele na vyučování. Praha.
  • Skalková, J. (1995). Za novou kvalitu vyučování. Brno.
  • Slavík, J. (1999). Hodnocení v současné škole - východiska a nové metody pro praxi. Praha.
  • Stuchlíková, I. - Prokešová, L. (2007). Zvládání emočních problémů školáků. Praha.
  • Švec, C. - Fialová, H. - Šimoník, O. (1996). Praktikum didaktických dovedností. Brno.
  • Švec, V. (1999). Pedagogická příprava budoucích učitelů: Problémy a inspirace. Brno.
  • Švec, V. (2005). Pedagogické znalosti učitele: teorie a praxe. Praha.
  • Tomková, A. (2012). Rámec profesních kvalit učitele. Hodnotící a sebehodnotící arch. Praha.
  • Zelinková, O. (2011). Pedagogická diagnostika a individuální vzdělávací program: [nástroje pro prevenci, nápravu a integraci]. Praha: Portál.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr
Fakulta: Přírodovědecká fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství geologie a ochrany životního prostředí pro střední školy maior (2019) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 1 Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní