Vyučující
|
-
Žák Lubomír, prof. ThDr.
-
Cajthaml Martin, prof. Ph.D.
-
Opatrný Dominik, doc. Mgr. Th.D.
-
Kopeček Pavel, doc. Ing. Th.D.
-
Plátová Jana, doc. Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Obsah předmětu stanoví školitel individuálně podle tématu disertace.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
|
Výstupy z učení
|
Prohlubující studium vybraných otázek systematické teologie a křesťanské filozofie formou četby s ověřením znalostí. V obou disciplínách se bude studium zaměřovat na oblasti související se studentovou disertační prací. Současně bude vyžadován solidní přehled o základních otázkách systematické teologie, zvláště v eklesiologii a christologii, a o dějinách křesťanské filosofie, především v pozdní antice, vrcholném středověku a 20. stol. Zápočet ověří schopnost studenta analyzovat problémy za využití osvojených nástrojů, formulovat vlastní hodnocení existujících přístupů k problému a navrhovat vlastní hypotézy. Předmět bude vyučován v českém či anglickém jazyce, na základě koordinace s dalšími předměty.
Zápočet ověří schopnost studenta analyzovat problémy za využití osvojených nástrojů, formulovat vlastní hodnocení existujících přístupů k problému a navrhovat vlastní hypotézy.
|
Předpoklady
|
Předpokladem pro studium předmětu jsou znalosti odpovídající výuce specializace v magisterském studiu katolické teologie.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
nespecifikováno
Při zápočtu ověří školitel požadované znalosti a dovednosti.
|
Doporučená literatura
|
-
Anders Nygren. (1969). Agape and Eros. New York.
-
Dietrich von Hildebrand. (1953). Christian Ethics. New York.
-
Endre von Ivánka. (2003). Plato Christianus. Praha.
-
Martin Cajthaml. (2019). The Moral Philosophy of Dietrich von Hildebrand. Washington.
-
Robert Spaemann. (2004). Účelnost jako filosofický problém. Praha.
-
Steven J. Jensen. (2015). Knowing the Natural Law. From Precepts and Inclinations to Deriving Oughts. Washington.
|