Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
Náplní semináře je seznámení s technikou novověké ústní disputace z historického i systematického hlediska. Seminář využívá základní znalosti logiky aristotelské tradice, tyto znalosti doplňuje a zasazuje do kontextu akademických disputací, jak je praktikovali zejména Jezuité v 17. století. Seminář ukazuje na příkladech historických disputací aplikaci těchto pravidel.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
|
Výstupy z učení
|
Cílem je představit techniku novověké ústní disputace, přiblížit posluchačům vybrané texty z příslušné oblasti a rozvinout u studentů dovednost konstruovat a řešit argument.
Student bude znát techniku novověké ústní disputace, bude mít představu o vybraných textech a bude schopen konstruovat a řešit argumenty.
|
Předpoklady
|
Výhodou je základní představa o sylogistickém usuzování a výrokové logice.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Seminární práce
K získání zápočtu je potřeba aktivní účast na hodinách semináře a vypracování seminární práce.
|
Doporučená literatura
|
-
Novák, L., Dvořák, P. (2007). Úvod do logiky aristotelské tradice. České Budějovice: Teologická fakulta Jihočeské univerzity v Českých Budějovicích.
|