Vyučující
|
-
Vohánka Vlastimil, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Úvod do předmětu - Co a k čemu je filosofie? - Co je (dobrá) sociální práce? - Mám pomáhat (efektivně)? - Které problémy a řešení jsou prioritní? - Mám svobodnou vůli? - Na co má stát právo? - Mám dodržovat všechny zákony? - Co/kdo jsem? - Co je v životě nejdůležitější? - Co je smysl života? - Je něco po smrti? - Je Bůh?
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Metody písemných akcí (např. u souborných zkoušek, klauzur)
- Domácí příprava na výuku
- 28 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Cílem je naučit studující uvědomovat si a rozvíjet vlastní filozofické názory, zejména ty související s~jejich zájmem o~sociální práci. Seznámit studující se základními pozicemi v~rámci filozofické tradice a v~současném bádání, které souvisejí s~jejich vlastními názory. Dále schopnost kriticky uvažovat a smysluplně diskutovat.
- Studenti se budou orientovat v základních filosofických problémech. - Budou schopni interpretovat odborný text. - Budou schopni zaujímat kritická stanoviska k celospolečenským otázkám.
|
Předpoklady
|
Obecný kulturní přehled dějin západní civilizace a základní schopnost racionálního uvažování.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Rozbor jazykového projevu studenta, Písemný test
Aspoň 80% účast na přednáškách, průběžné úkoly, znalostní test.
|
Doporučená literatura
|
|