Předmět: Repetitorium speciální kinezioterapie

« Zpět
Název předmětu Repetitorium speciální kinezioterapie
Kód předmětu KFA/RSPKT
Organizační forma výuky Seminář
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia 2
Semestr Zimní a letní
Počet ECTS kreditů 1
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Hanzlíková Ivana, Mgr. Ph.D.
  • Laštovička Ondřej, Mgr. Ph.D.
  • Šlachtová Martina, Mgr. Ph.D.
  • Dupalová Dagmar, Mgr. Ph.D.
  • Doleželová Elisa Isabel, Mgr. Ph.D.
  • Uhlíř Petr, PhDr. Ph.D.
  • Dvořáček Martin, Mgr.
Obsah předmětu
Kinezioterapeutické postupy u pacientů po cévní mozkové příhodě. Kinezioterapeutické postupy u pacientů s morbus Parkinson. Kinezioterapeutické postupy u pacientů s roztroušenou sklerózou. Kinezioterapeutické postupy u radikulárního syndromu na horní končetině. Kinezioterapeutické postupy u radikulárního syndromu na dolní končetině. Kinezioterapeutické postupy u pacientů po úrazech páteře a míchy. Kinezioterapeutické postupy u operačních zákroků na horní končetině. Kinezioterapeutické postupy u operačních zákroků na dolní končetině. Kinezioterapeutické postupy u stavů po úrazech na horní končetině řešených konzervativními postupy. Kinezioterapeutické postupy u stavů po úrazech na dolní končetině řešených konzervativními postupy. Kinezioterapeutické postupy u nespecifických bolestí zad (krční, hrudní, bederní páteř). Kinezioterapeutické postupy u poruch dýchání. Kinezioterapeutické postupy u kardiovaskulárních onemocnění. Kinezioterapeutické postupy u pacientů s morbus Bechtěrev. Kinezioterapeutické postupy u pacientů s revmatoidní artritidou.

Studijní aktivity a metody výuky
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Demonstrace, Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
  • Domácí příprava na výuku - 3 hodiny za semestr
  • Semestrální práce - 2 hodiny za semestr
  • Účast na výuce - 13 hodin za semestr
Výstupy z učení
Předmět prohlubuje schopnost studentů prezentovat konkrétní kazuistiku pacienta včetně prezentace anamnézy, výsledků komplexního kineziologického rozboru se zhodnocením nálezu, návrh krátkodobého a dlouhodobého rehabilitačního plánu zahrnující zhodnocení zvolených kinezioterapeutických postupů v kontextu komprehensivní rehabilitace
Student využije získané informace z tohoto předmětu v klinické praxi.
Předpoklady
Předpokladem pro tento předmět jsou znalosti z předmětu Aplikovaná kineziologie a kinezioterapie 1, 2 a předmětu Kinezioterapie 1,2.

Hodnoticí metody a kritéria
Analýza výkonů studenta, Systematické pozorování studenta

Prezentace zvolených kazuistik pacientů v kontextu komprehensivní rehabilitace a následná diskuze interakce se všemi studenty a vyučujícími.
Doporučená literatura
  • Angerová, M., Hoskovcová, A., Kobesová, A., Kříž, J., Vacek, J., & Wurstová, I. (2017). Léčebná rehabilitace u neurologických diagnóz.. PRAHA.
  • Bulava, A. (2017). Kardiologie pro nelékařské zdravotnické obory.. Praha: Grada.
  • Dyrhonová, O., Máček, M., Smolíková, L., & Blanka Vlčková. (2017). Léčebná rehabilitace v pediatrii. PRAHA.
  • Hakl, M. a kol. (2020). Bolesti zad a kloubů.. PRAHA.
  • Havlíčková, M., Hradil, V., Kálal, J., Knoppová, T., & Křížek, T. (2017). Léčebná rehabilitace ve vybraných oborech.. PRAHA.
  • Havrdová, E. et al. (2015). Roztroušená skleróza v praxi. Praha: Galén.
  • Hoskovcová, M., Hradil, V., Jandová, D., Michalíček, P., & Jan Vacek. (2017). Léčebná rehabilitace bolestivých stavů hybné soustavy.. PRAHA.
  • Knoppová, T., Máček, & M., Smolíková, L. (2017). Léčebná rehabilitace v interním lékařství. PRAHA.
  • Kolář, P. a kol. (2009). Rehabilitace v klinické praxi. Praha: Galén.
  • Kozáková, J. (2020). Podpůrná a paliativní péče u pacientů s Parkinsonovou nemocí. PRAHA.
  • Kubíček, M., Jandová, D., & Veselá, I. (2017). Léčebná rehabilitace v ortopedii a revmatologii. PRAHA.
  • Levitová, A., & Hušáková, M. (2018). Bechtěrevova nemoc. Návod na aktivní život a průvodce cvičením..
  • Lippertová-Grünerová, M. (2016). Rehabilitace po náhlé mozkové příhodě. PRAHA.
  • Neumannová, K., Kolek, V., Zatloukal, J., & Klimešová, I. (2018). Asthma bronchiale a chronická obstrukční plicní nemoc ? možnosti komplexní léčby z pohledu fyzioterapeuta.. PRAHA.
  • Neumannová, K., Zatloukal, J., & Koblížek, V. (2019). Doporučený postup plicní rehabilitace.. Praha: Maxdorf.
  • Poděbradská, R. (2018). Komplexní kineziologický rozbor, funkční poruchy pohybového systému. Praha.
  • Skaličková-Kováčiková, V. (2017). Diagnostika a fyzioterapie hybných poruch dle Vojty.. Olomouc.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr
Fakulta: Fakulta tělesné kultury Studijní plán (Verze): Aplikovaná fyzioterapie (2020) Kategorie: Zdravotnictví 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní