Vyučující
|
-
Smékal David, PhDr. Ph.D.
-
Pokorná Barbara, PhDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Latinská abeceda. Gramatická terminologie. Syntaktická struktura odborných termínů. Deklinační systém latinských (řeckých) substantiv a adjektiv. Latinské předložky. Latinské číslovky. Latinské řecké prefixy a sufixy .
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
- Účast na výuce
- 26 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 10 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku
- 20 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 25 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Předmět seznamuje studenty s odbornou terminologií používanou ve fyzioterapeutické praxi s cílem rozumět diagnózám a správně používat jak anatomické, tak klinické názvosloví řecko-latinského původu.
Schopnost rozumět anatomické a klinické terminologii používané ve fyzioterapeutické praxi.
|
Předpoklady
|
Nejsou vyžadovány žádné specifické předpoklady.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Písemná zkouška
Znalost základního latinského a řeckého lexika, schopnost rozumět anatomickým termínům a jednoduchým diagnózám, znalost základních latinských a řeckých prefixů, sufixů, dovednost při sestavování a porozumění kompozit.
|
Doporučená literatura
|
-
Kábrt, J., Vlach, V. (1979). Stručný lékařský slovník. Praha.
-
Marečková, E., Reichová, H. (1994). Úvod do lékařské terminologie (Základy latiny s přihlédnutím k řečtině). LF MU Brno.
-
Nečas P., Čebišová K., Schánělová E. (2017). Latinská lékařská terminologie. Praha.
-
Svobodová Dana. (1999). Terminologiae medicae vestibulum. Praha.
|