Vyučující
|
-
Holubová Renata, RNDr. CSc.
|
Obsah předmětu
|
Cílem semináře je řešení náročnějších úloh středoškolské fyziky s důrazem na metodiku řešení a možnosti využití počítače jak při řešení úlohy, tak při interpretaci řešení. Výběr úloh se vztahuje k následujícím tématům.1. Kinematika pohybu hmotného bodu2. Dynamika soustav spojených vláknem3. Mechanická energie4. Gravitační pole5. Mechanické kmitání6. Jednoduchý elektrický obvod7. Elektrické sítě. Výkon elektrického proudu8. Magnetické pole9. Střídavý proud10. Elektromagnetické kmitání11. Zákony paprskové optiky. Zobrazovací soustavy12. Samostatné práce
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
- Domácí příprava na výuku
- 52 hodin za semestr
- Účast na výuce
- 26 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 8 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Cílem semináře je řešení náročnějších úloh středoškolské fyziky s důrazem na metodiku řešení a možnosti využití počítače jak při řešení úlohy, tak při interpretaci řešení.
Předmět zaměřený na získání schopnosti pochopení problému. Vysvětlit podstatu a interpretovat data, rozlišit a klasifikovat zadaný problém, předpovídat chování daných jevů.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta, Didaktický test, Písemný test
Průběžné plnění domácích úloh, aktivní domácí příprava, aktivita při řešení úloh v hodinách, splnění závěrečného testu nebo písemné zkoušky na min. 70 %.
|
Doporučená literatura
|
-
Bartuška, K. Sbírka řešených úloh z fyziky I, II, III, IV. Prometheus, Praha 1997 - 2000.
-
Bednařík, M.; Lepil, O. (1995). Netradiční typy fyzikálních úloh. Prometheus Praha.
-
Lepil, O. a kol. (1995). Fyzika. Sbírka úloh pro střední školy. Prometheus, Praha.
-
Miklasová, V. (1999). Fyzika. Sbírka úloh pro SOŠ a SOU. Prometheus, Praha.
|