Vyučující
|
-
Holubová Renata, RNDr. CSc.
-
Slezáková Jana, RNDr. Ph.D.
-
Kubínek Roman, doc. RNDr. CSc.
-
Říha Jan, Mgr. Ph.D.
-
Richterek Lukáš, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
V rámci tohoto předmětu student absolvuje souvislou čtyřtýdenní pedagogickou praxi na zvolené střední škole, kde se pod vedením cvičného učitele podílí na jeho běžných pracovních povinnostech. V průběhu praxe je student seznámen s prostředím školy, dokumentací učitele, zúčastní se stanoveného počtu vyučovacích hodin cvičného učitele a poté sám realizuje předepsaný počet vyučovacích hodin z fyziky.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Demonstrace
- Exkurze
- 40 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 20 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Cílem praxe je aplikovat poznatky získané v průběhu teoretické části studia v přímé práci s žáky.
Aplikovat získané poznatky při praktickém vedení vyučovacích hodin na střední škole.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta
|
Doporučená literatura
|
-
Klapal, V. (2006). Pedagogická praxe. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci.
-
kolektiv autorů. (2007). Rámcový vzdělávací program pro gymnázia. Praha: VÚP.
-
kolektiv autorů. (2005). Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání. Praha: VÚP.
-
Meyer E.F, Falkner N., Sooriamurthi R., Michalewicz Z. (2014). Guide to Teaching Puzzle-based Learning. Springer.
-
Roubal P. (2005). etodická příručka - Informatika a výpočetní technika pro střední školy. Computer Press.
-
Zelinková, O. (2011). Pedagogická diagnostika a individuální vzdělávací program: [nástroje pro prevenci, nápravu a integraci]. Praha: Portál.
|