Vyučující
|
-
Pavlišová Jitka, Mgr. Ph.D.
-
Bernátek Martin, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
V rámci tohoto praktického předmětu bychom se zaměřili na a) cenu vstupného, b) ubytování. Nejprve pomocí rešerší a rozhovorů prostudovali jak cenu vstupenek pro studující divadelních studií nabízí česká divadla, následně bychom vymysleli způsob, jak tyto ceny snížit na minimum. Zamyslíme se nad různými variantami jak samotné ceny, tak i vyjednávání. Také se zamyslíme nad nástrojem, jak snížit náklady na ubytování v případě návštěvy vzdálenějšího divadla, např. pomocí využití existujících platforem jako couchsurfing, nebo vybudování nové sítě.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
|
Výstupy z učení
|
Cílem předmětu je vymyslet a uvést do praxe účinný způsob, jak navštěvovat dobré divadlo za minimum peněz. Studující v tomto projektově zaměřeném předmětu se naučí společně vyvíjet nástroje pro změnu současných poměrů ve slevové politice divadel, zejména pro mladé publikum a pro specifickou kategorii studujících divadelních studií. Dílčím cílem je seznámit se s možnostmi slev v divadlech, jejich koncepcemi a uplatněním a zamyslet se nad tím, jaká publika tímto způsobem vylučují a jaká naopak mohou integrovat či nově oslovovat.
Studující se vycvičí ve skupinové a projektové práci, získají užší vazby v oblasti divadelního provozu a seznámí se blíže s managementem jednotlivých divadel. Po absolvování kurzu budou studující lépe znát provoz současného divadla v ČR, zejména z hledisky marketingu a politiky vstupného, budou také schopni lépe pracovat na společném projektu.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta
Projektový, workshopový a experimentální charakter práce v předmětu budou provázet i diskuse zaměřené na témata jako dostupnost kultury, divadlo jako prostředek občanské emancipace i vytváření nerovností, dramaturgie zaměřená na mladé publikum, význam divadla pro dnešní společnost, mocenské vztahy mezi pedagogy a studujícími, popularizace umění. Studenti budou hodnoceni na základě aktivity a svých výkonů na hodině a celkově během práce na projektu. Součástí hodnocení bude také autoevaluace.
|
Doporučená literatura
|
-
NEKOLNÝ, Bohumil et al. (2018). Kontext provozování divadla v ČR.. Praha: Akademie múzických umění v Praz.
-
SVOBODA, František a ŠKARABELOVÁ, Simona. (2020). Ekonomika kultury. Brno: Masarykova univerzita.
|