Lecturer(s)
|
-
Bernátek Martin, Mgr. Ph.D.
-
Kubina Lukáš, Mgr. Ph.D.
|
Course content
|
unspecified
|
Learning activities and teaching methods
|
Monologic Lecture(Interpretation, Training), Dialogic Lecture (Discussion, Dialog, Brainstorming), Work with Text (with Book, Textbook), Projection (static, dynamic)
- Attendace
- 18 hours per semester
- Semestral Work
- 9 hours per semester
- Homework for Teaching
- 3 hours per semester
|
Learning outcomes
|
The course introduces key productions of modern Czech theatre via its audiovisual records, therefore it provides visual image of Czech theatre history and additional material to bc. degree exams.
Student will get familiar with key production of modern Czech theatre, she will be ready to match the production with most of the bc. exam questions on Czech theatre. She will also practice oral presentation skills.
|
Prerequisites
|
No prerequisites.
|
Assessment methods and criteria
|
Student performance, Dialog, Seminar Work
General requirements: Students are obliged to respect the UP Study and Examination Regulations. Anti-discrimination regulation: The university is based on colegiality, mutual respect, opennes, collaboration and goodwill. Although the internship takes place out of the UP campus, no tolerance is given to any manifestation of hate, rasism, sexism, xenophobia and to any manifestation that insult human dignity. Use of cell phones, laptops or mobile devices is prohibited during the seminar.
|
Recommended literature
|
-
Hanáková, Klára. (2008). Posedlost divadlem: Evžen Sokolovský: inscenační tvorba v Mahenově činohře v šedesátých letech 20. století. Brno: JAMU.
-
Janoušek, P. (1989). Rozměry dramatu. Praha.
-
KOVALČUK, Josef. (1982). Autorské divadlo 70. let. Praha.
-
Lehovec, Jiří. (2002). Jiří Lehovec vzpomíná. Iluminace 14(2), 83?131.
-
Lukeš, M. (1987). Umění dramatu. Praha.
-
MAZÁČOVÁ, Barbora. (1993). Josef Topol a Divadlo za branou. Praha.
-
Neudörfl, Martin. (2018). The Horitz Passion Play ? identifikace části Hořického pašijového filmu (1897). Schwarzenberská granátnická garda [online].
-
Pavlovský, P. (2004). Základní pojmy divadla. Praha.
-
Procházka, Tomáš. (2015). Neoprávněný vstup na jeviště. A2: 8(2015).
-
RESLOVÁ, Marie a kol. (2003). Česká divadelní hra 90. let. Praha.
-
Roubal, Jan. (2015). Divadlo jako neodhozený žebřík: texty o autorském, alternativním a studiovém divadle. Čás II Dokumentace a audiovizuální záznam divadla. Brno: JAMU.
-
Srba, Bořivoj. (2004). Řečí světla: princip světelného divadla v inscenační tvorbě Emila Františka Buriana. Brno: JAMU.
-
Strusková, Eva. (2002). Scénický film ? povaha předmětu: E. F. Burian a Máj v divadle D 35 a D 36: dvě verze scénického filmu (geneze a rekonstrukce). Iluminace 14(2), s. 65?81.
-
Šormová, Eva (ed.). (1971). Dějiny českého divadla: soubor zvukových dokumentů. Praha: Academia ? Supraphon.
-
Štábla, Zdeněk. (1971). Otazníky kolem hořického pašijového filmu. Praha: Český filmový ústav.
|