Vyučující
|
-
Rufer Bílá Anna, Mgr. Ph.D.
-
Jirsa Tomáš, doc. Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Kulturní průmysly: charakterizace, současný stav, pozice AV médií Média veřejné služby, internet veřejné služby Audiovizuální pole a digitalizace Struktury a praxe AV pole Právní regulace AV struktur Licencování AV děl a formy distribuce obsahu Teritorialita a AV trh v EU Specifika regionálních televizí Přesný harmonogram témat bude upřesněn na začátku semestru prostřednictvím Moodlu. Pozn.: výuka neprobíhá během festivalových týdnů Prix Europa (6.-11.10.) a Prix Bohemia Radio (13.-17.10.)
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Aktivizující práce ve skupinách, Metody práce s audiovizí
- Účast na výuce
- 22 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku
- 30 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 25 hodin za semestr
- Semestrální práce
- 23 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Kurz se orientuje na popis a analýzu současného televizního průmyslu ve vztahu k obecnějšímu poli kreativních a kulturních průmyslů. Akcentuje jak oblast autorského a mediálního práva, hodnotové řetězce či témata spojená s globální a transnárodní povahou současné televizní produkce a distribuce, tak otázky brandových strategií jednotlivých TV programů, divácké recepce současné televizní tvorby i kulturní a politické vlivy na formu televizní produkce. Témata jednotlivých hodin budou směřovat od globální, k národní až po regionální úroveň kulturních průmyslů se zaměřením na současnou televizi.
studující se budou orientovat v základních tématech kulturních průmyslů, budou schopni analyzovat současný televizní průmysl, budou se orientovat nejen v globálních tendencích TV průmyslů, ale budou schopni a schopny uvažovat o aktuálních trendech regionálního TV vysílání
|
Předpoklady
|
Pasivní znalost anglického jazyka, schopnost vyhledávat si samostatně zdroje, aktivní přístup k reflektovaným tématům
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta, Závěrečná zpráva, Videoesej
- přípravy na hodinu, čtení zadaných textů - zápočet: studující absolvují 5 minutový výstup na začátku hodiny 1x za semestr, ve kterém představí a okomentují aktuální události z českého a zahraničního TV nebo Ro průmyslu. Následně k tématu řídí 10 minutovou diskuzi. Pokud studující nejsou přítomni výstupu a diskuzi, nezískají zápočet a volí opravnou možnost: esej o aktuální události českého TV průmyslu v kontextu kulturních průmyslů (rozsah 5-8 NS). - zkouška: studující se rozdělí do 4 týmů, v rámci kterých provedou analýzu vysílání vybrané regionální televize v kontextu kulturních průmyslů. Výsledky prezentují formou ústní prezentace či videoeseje v závěrečné třetině kurzu (tabulka s termíny viz moodle). Účast na prezentaci vlastní analýzy je jednou z podmínek pro udělení kolokvia, při absenci nebude uděleno.
|
Doporučená literatura
|
-
Jakub Macek ? Pavel Zahrádka. Online Piracy and the Transformation of the Audiences? Practices: Case of the Czech Republic, in: Darren H. Hick ? Reinold Schmücker (edd.): The Aesthetics and Ethics of Copying.London: Bloomsbury Publishing 2016, s. 335?358, ISBN 978-1-4742-5451-9.
-
MACEK, Jakub et al. (2010). Člověk - kultura - média.. Ostrava: VŠB.
-
ZAHRÁDKA, Pavel:. Teorie a výzkum spotřební kultury. Praha: Academia, 2013..
|