Vyučující
|
-
Rufer Bílá Anna, Mgr. Ph.D.
-
Bojda Tomáš, Mgr. Ph.D.
-
Jirsa Tomáš, doc. Mgr. Ph.D.
-
Feikusová Klára, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
TÉMATA STTV ZS 2021/2022 29. 9. TV jako objekt akademického výzkumu ve 21. století 6. 10. TV jako objekt, TV technologie 13. 10. Konvergence médií 20. 10. Aktuální výzvy TV průmyslu 3. 11. Proměna TV publik 10. 11. TV jako globální a lokální fenomén 24. 11 Aktuální formátové a žánrové trendy 1. 12. Aktuální obsahově-tematické a stylové trendy 8. 12. Současná evropská televize 15. 12. Současná česká televize
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení, Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Projekce (statická, dynamická), Aktivizující práce ve skupinách, Metody práce s audiovizí
- Účast na výuce
- 22 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 25 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku
- 33 hodin za semestr
- Semestrální práce
- 20 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Vyučuje: Mgr. et Mgr. Jana Jedličková Výuka v ZS 2022-2023 začíná od 29. 9. 2022. Cílem přednášky je upozornit na a analyzovat základní proměny televizního média v současnosti. Zejména se budeme věnovat analýze inovativních prvků TV vysílání a nastolování trendů zábavního TV a audiovizuálního průmyslu ve vztahu TV díla a publika, konvergenci "klasické" televize a online platforem, žánrovým posunům, komodifikaci genderu, sexuality, etnicity a rasy ve snaze oslovit mladá publika či legislativním proměnám a jejich vlivu na TV médium. Studující budou vedeni ke kritickému myšlení nad danými tématy, stejně jako po nich bude vyžadována aplikace teoretických znalostí směrem do praxe TV vysílání a TV průmyslu jako takového.
Studující si osvojí metody aplikace teoretických znalostí směrem do praxe. Budou umět nahlédnout dílčí trendy TV vysílání v širším kontextu a budou schopni vyhodnotit, zda a proč jsou dané trendy pro TV společnosti nosné či nikoli.
|
Předpoklady
|
Předmět nemá žádné prerekvizity. Doporučuje se absolvování bakalářských kurzů Úvod do televize, Teorie televize, Žánry a formáty televize a Úvod do oborové metodologie. Předpokládá se alespoň základní znalost angličtiny, stejně jako aktivní přístup ke studovaným tématům a mediálním textům.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Známkou, Rozbor díla tvůrčího charakteru (hudební, výtvarné, literární), Seminární práce, Písemný test, Videoesej
- četba cizojazyčné literatury z hodiny na hodinu - vypracování handoutů ze zadané četby (rozsah 1 nstr max.; 1 handout - 0 - 5 - 10 b) - aplikace hlavních myšlenek zadaného textu na zadaný příklad (rozsah 0,5 nstr max.; 0 - 3 - 5 b) - zápočtový test v moodle (80 min.) - aktivní účast v diskuzích a skupinové práci - zkouška (může být uznána, pokud studující získá minimální počet bodů za hand outy a zápočtový test) - pokud uznána není, studující si vybírá z následujících možností: zkouška formou písemné analýzy TV trendů v kontextu vybrané TV stanice/portálu/cílové skupiny (5 - 8 nstr.) zkouška formou odborné videoeseje věnující se TV trendům v kontextu vybrané TV stanice/portálu/cílové skupiny (rozsah 5 - 10 min.) u analýzy i odborné videoeseje se předpokládá extenzivní práce s odbornou literaturou, prokázání analytického myšlení a definování základních výzkumně-interpretačních strategií a perspektiv POZN: Náplň kurzu se významně odráží i v otázkách státní zkoušky, doporučuji proto přistupovat k němu zodpovědně a archivovat si materiály pro pozdější studium.
|
Doporučená literatura
|
-
Antenna.
-
Cinepur.
-
CST online.
-
Česká média.
-
Flow TV.
-
IndieWire.
-
JustTV.
-
Marketing & Media.
-
Media Industries in Middle East 2016.
-
Mediaguru.cz.
-
Television Think Tank FB page.
-
The Euro TV Place.
-
The Guardian.
-
Blake, J. (2017). Television and the second screen. New York.
-
Brembilla, P. - De Pascalis, I. A. (eds.). (2020). Reading Contemporary Serial Television Universes. London.
-
Bruun, Hanne. (2020). Re-scheduling Television in the Digital Era.
-
Gray, J. - Sandvoss, C. - Harrington, L. (eds.). (2007). Fandom. Identities and communities in a mediated world.. New York.
-
JENKINS, H. Textual Poachers: Television Fans & Participatory Culture. Studies in culture and communication. New York:Routlege, 1992. 343 s. ISBN 0-415-90571-0..
-
Johnson, C. (2012). Branding television. New York.
-
Johnson, C. (2019). Online TV. London.
-
Levy, B. (2019). Television development. How Hollywood Creates New TV Series. New York.
-
Lotz, Amanda. (2018). We Now Disrupt This Broadcast. How Cable Transformed Television and The Internet revolutionized.. Cambridge, London.
-
Marinescu, V., Branea, S., Mitu, B. (eds.). (2014). Contemporary television series. Narrative Structures and Audience Perception. Newcastle upon Tyne.
-
Ross, Sharon, Marie. (2008). Beyond the Box. Television and the Internet.. Malden, Oxford, Carlton.
-
Shimpach, S. (2020). The Routledge Companion to Global Television. New York.
-
Turner, G. - Tay, J. (eds.). (2009). Television studies after TV. London.
|