Vyučující
|
-
Rufer Bílá Anna, Mgr. Ph.D.
-
Bojda Tomáš, Mgr. Ph.D.
-
Jirsa Tomáš, doc. Mgr. Ph.D.
-
Feikusová Klára, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
TÉMATA STTV ZS 2024/2025: BUDE UPŘESNĚNO.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení, Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Projekce (statická, dynamická), Aktivizující práce ve skupinách, Metody práce s audiovizí
- Účast na výuce
- 22 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 25 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku
- 33 hodin za semestr
- Semestrální práce
- 20 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Vyučuje: Mgr. Klára Feikusová, Ph.D. Cílem přednášky je upozornit na a analyzovat základní proměny televizního média v současnosti. Zejména se budeme věnovat analýze inovativních prvků TV vysílání a nastolování trendů zábavního TV a audiovizuálního průmyslu ve vztahu TV díla a publika, konvergenci lineární a nelineární televize, online platformám a transmedialitě, žánrovým posunům, komodifikaci genderu, sexuality, etnicity a rasy ve snaze oslovit mladá publika či legislativním proměnám a jejich vlivu na TV médium. Studující budou vedeni ke kritickému myšlení nad danými tématy, stejně jako po nich bude vyžadována aplikace teoretických znalostí směrem do praxe TV vysílání a TV průmyslu jako takového.
Studující si osvojí metody aplikace teoretických znalostí směrem do praxe. Budou umět nahlédnout dílčí trendy TV vysílání v širším kontextu a budou schopni vyhodnotit, zda a proč jsou dané trendy pro TV společnosti nosné či nikoli.
|
Předpoklady
|
Předmět nemá žádné prerekvizity. Doporučuje se absolvování bakalářských kurzů Úvod do televize, Teorie televize, Žánry a formáty televize a Úvod do oborové metodologie. Předpokládá se alespoň základní znalost angličtiny, stejně jako aktivní přístup ke studovaným tématům a mediálním textům.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Známkou, Rozbor díla tvůrčího charakteru (hudební, výtvarné, literární), Seminární práce, Písemný test, Videoesej
- četba cizojazyčné literatury z hodiny na hodinu - vypracování handoutů ze zadané četby (max. 300 slov) - zápočtový test v moodle (80 min.) - aktivní účast v diskuzích a skupinové práci - prezentace aktualit na hodině (5 minut) - zkouška: studující si připraví prezentaci na příklad současného trendu a je připraven/a vést diskuzi a argumentovat (předpokládá se extenzivní práce s odbornou literaturou, prokázání analytického myšlení a definování základních výzkumně-interpretačních strategií a perspektiv) POZN: Náplň kurzu se významně odráží i v otázkách státní zkoušky, doporučuji proto přistupovat k němu zodpovědně a archivovat si materiály pro pozdější studium. u analýzy i odborné videoeseje se předpokládá extenzivní práce s odbornou literaturou, prokázání analytického myšlení a definování základních výzkumně-interpretačních strategií a perspektiv POZN: Náplň kurzu se významně odráží i v otázkách státní zkoušky, doporučuji proto přistupovat k němu zodpovědně a archivovat si materiály pro pozdější studium.
|
Doporučená literatura
|
-
Antenna.
-
Cinepur.
-
CST online.
-
Česká média.
-
Flow TV.
-
IndieWire.
-
JustTV.
-
Marketing & Media.
-
Media Industries in Middle East 2016.
-
Mediaguru.cz.
-
Television Think Tank FB page.
-
The Euro TV Place.
-
The Guardian.
-
Blake, J. (2017). Television and the second screen. New York.
-
Brembilla, P. - De Pascalis, I. A. (eds.). (2020). Reading Contemporary Serial Television Universes. London.
-
Bruun, Hanne. (2020). Re-scheduling Television in the Digital Era.
-
Gray, J. - Sandvoss, C. - Harrington, L. (eds.). (2007). Fandom. Identities and communities in a mediated world.. New York.
-
JENKINS, H. Textual Poachers: Television Fans & Participatory Culture. Studies in culture and communication. New York:Routlege, 1992. 343 s. ISBN 0-415-90571-0..
-
Johnson, C. (2012). Branding television. New York.
-
Johnson, C. (2019). Online TV. London.
-
Levy, B. (2019). Television development. How Hollywood Creates New TV Series. New York.
-
Lotz, Amanda. (2018). We Now Disrupt This Broadcast. How Cable Transformed Television and The Internet revolutionized.. Cambridge, London.
-
Marinescu, V., Branea, S., Mitu, B. (eds.). (2014). Contemporary television series. Narrative Structures and Audience Perception. Newcastle upon Tyne.
-
Ross, Sharon, Marie. (2008). Beyond the Box. Television and the Internet.. Malden, Oxford, Carlton.
-
Shimpach, S. (2020). The Routledge Companion to Global Television. New York.
-
Turner, G. - Tay, J. (eds.). (2009). Television studies after TV. London.
|