Předmět: Seminář teorie filmu C

« Zpět
Název předmětu Seminář teorie filmu C
Kód předmětu KDU/STFC
Organizační forma výuky Seminář
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia 2
Semestr Zimní a letní
Počet ECTS kreditů 3
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinně-volitelný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Hudac Nicholas David, Mgr. Ph.D.
  • Hain Milan, Mgr. Ph.D.
  • Sýkora Michal, Mgr. Ph.D.
Obsah předmětu
Základní program: Vladimir Nabokov - Lolita (Stanley Kubrick 1962 + Adrian Lyne 1987) John Fowles - Francouzova milenka (Karel Reisz 1981) Tennessee Williams - Kočka na rozpálené plechové střeše (Richard Brooks 1958 + další verze) Peter Schaffer - Amadeus (Miloš Forman 1984) Agatha Christie - Vražda v Orient Expressu (Sidney Lumet 1974 + Kenneth Branagh 2017) Volitelný program: Drama: Tennessee Williams Skleněný zvěřinec (Irving Rapper 1950 + Paul Newman 1987 + další verze) Tramvaj do stanice Touha (Elia Kazan 1951 + další verze) John Osborne Ohlédni se v hněvu (Tony Richardson 1958 + Judi Dench 1989) Komik (Tony Richardson 1958) Edward Albee Kdo se bojí Virginie Woolfové (Mike Nichols 1966) Próza: John Fowles Sběratel (Willianm Wyler 1965) Joseph Heller Hlava XXII (Mike Nichols 1970 + HBO 2019) Philip Roth Sbohem, město C. (Larry Peerce 1969) Alan Sillitoe: V sobotu večer, v neděli ráno (Karel Reisz 1960) Osamělost přespolního běžce (Tony Richardson 1962) Ken Kessey Vyhoďme ho z kola ven / Přelet nad kukaččím hnízdem (Miloš Forman 1975) Agatha Christie Smrt na Nilu (John Gullermin 1978 + Kenneth Branagh 2022)

Studijní aktivity a metody výuky
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
Výstupy z učení
Moderní "klasika" angloamerické prózy a dramatu ve filmu Michal Sýkora Seminář je věnován "klasickým" adaptacím zásadních děl moderního (poválečného) angloamerického románu a dramatu. Program bude rozdělen na dvě části: Základní - se stanovenými tématy - a volitelný, kde si témata referátů určí sami studenti na základě vlastního výběru.

Předpoklady
Žádné podmiňující předměty. Znalost základních antologií filmové teorie.

Hodnoticí metody a kritéria
Analýza výkonů studenta, Seminární práce

Doporučená literatura
  • Bordwell, D. (1997). On the history of film style. Cambridge, Mass: Harvard University Press.
  • Bordwell, D. (2008). Poetics of cinema. New York, N.Y: Routledge.
  • Bordwell, D., Thompson, K., Dominková, P., Hanzlík, J., & Kofroň, V. (2011). Umění filmu: úvod do studia formy a stylu. Praha: Nakladatelství Akademie múzických umění.
  • Salt, B. (2009). Film style and technology: history and analysis. London: Starword.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr
Fakulta: Filozofická fakulta Studijní plán (Verze): Filmová studia (2017) Kategorie: Teorie a dějiny umění 3 Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: -
Fakulta: Filozofická fakulta Studijní plán (Verze): Filmová, divadelní, televizní a rozhlasová studia (2017) Kategorie: Teorie a dějiny umění 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: -
Fakulta: Filozofická fakulta Studijní plán (Verze): Filmová studia minor (2019) Kategorie: Teorie a dějiny umění - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: -
Fakulta: Filozofická fakulta Studijní plán (Verze): Filmová studia maior (2019) Kategorie: Teorie a dějiny umění - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: -
Fakulta: Filozofická fakulta Studijní plán (Verze): Filmová studia minor (2019_2024) Kategorie: Teorie a dějiny umění 3 Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: -
Fakulta: Filozofická fakulta Studijní plán (Verze): Filmová studia maior (2024) Kategorie: Teorie a dějiny umění - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: -
Fakulta: Filozofická fakulta Studijní plán (Verze): Filmová studia minor (2024) Kategorie: Teorie a dějiny umění - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: -