Vyučující
|
-
Černík Jan, Mgr. Ph.D.
-
Hudac Nicholas David, Mgr. Ph.D.
-
Sýkora Michal, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
V první části budou přehledovým způsobem představeny teoretické koncepty aplikovatelné na analýzu adaptačního procesu. Historický úvod do teorie adaptace Teorie adaptace Julie Sandersové Teorie adaptace Lindy Hutcheonové Koncept Briana McFarlanea Literatura: ? Julia Sanders: Adaptation and Appropriation. (New York 2015) ? Linda Hutcheon: Theory of Adaptation. (New York 2006) ? Brian McFarlane: Novel to Film. (Oxford 1996) V druhé části si studenti z nabídky vyberou román a jeho filmové či televizní zpracování a na analýze adaptačního procesu si vyzkouší osvojení teorie adaptace. Nabídka románů k analýze adaptačního procesu: ? David Mitchell - Atlas mraků ? Ian McEwan - Pokání, Na Chesilské pláži ? Yann Martell - Pí a jeho život ? Michel Faber - Kvítek karmínový a bílý ? Michael Chabon - Zázrační hoši ? Philip Roth - Lidská skvrna, Americká idyla, Spiknutí proti Americe ? Michael Cunningham - Hodiny ? Cormac McCarthy - Tahle země není pro starý ? Gillian Flynnová - Zmizelá, Ostré předměty ? Kate Atkinsonová - Neuzavřené případy, Něco za něco, Kdy už přijdou dobré zprávy? ? C. J. Sansom - Rozpuštění ? Tracy Letts - Podzim v zemi Indiánů
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
|
Výstupy z učení
|
docházka, aktivní příprava na jednotlivé hodiny, vypracování seminární práce dle zadání a její prezentace v rámci semináře
Rozšíření základních znalostí o dějinách filmové teorie, získání dovednosti v práci s odborným textem.
|
Předpoklady
|
Žádné podmiňující předměty. Znalost základních antologií filmové teorie.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Ústní zkouška, Analýza výkonů studenta, Seminární práce
podmínky udělení zápočtu: docházka, aktivní příprava na jednotlivé hodiny, vypracování seminární práce dle zadání a její prezentace v rámci semináře
|
Doporučená literatura
|
-
Bordwell, D. (1997). On the history of film style. Cambridge, Mass: Harvard University Press.
-
Bordwell, D. (2008). Poetics of cinema. New York, N.Y: Routledge.
-
Bordwell, D., Thompson, K., Dominková, P., Hanzlík, J., & Kofroň, V. (2011). Umění filmu: úvod do studia formy a stylu. Praha: Nakladatelství Akademie múzických umění.
-
BORDWELL, David, STAIGER, Janet, THOMPSON, Kristin. (2002). The Classical Hollywood Cinema. New York .
-
IMRE, Aniko . (2005). East European Cinemas. London .
-
KOVÁCS, András Bálint. (2007). Screening Modernism. European Art Cinema . Chicago .
-
LEYDA, Jay. (1983). A History of the Russian and Soviet Film. Princeton .
-
NEUPERT, Richard. (2007). A History of the French New Wave. Madison .
-
Salt, B. (2009). Film style and technology: history and analysis. London: Starword.
|