Vyučující
|
-
Sýkora Michal, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Tvůrčí psaní Vyučující: Michal Sýkora Kurz si klade za cíl vést studenty k osvojení základních postupů a návyků pro vytvoření prozaického textu. Studenti budou obeznámeni se zákonitostmi tvůrčí práce a geneze textu. Seminář je postaven na diskusi nad předloženými texty a průběžném plnění zadaných tvůrčích úkolů. Program semináře se opírá o osvědčenou a ceněnou příručku Davida Morleyho - The Cambridge Introduction to Creative Writing (11. vydání z roku 2014) Obsah: Tvůrčí psaní a tvůrčí čtení Diskuse nad vybranými uměleckými texty tematizujícími kreativní proces (Georges Perec - "Vzpomínám si", Lucia Berlinová - "Perspektiva" (ze sbírky Manuál pro uklízečky) a další) Pravidla (formy) a kreativita Tvůrčí "hry" - metoda OULIPO, metoda "Trigorinův zápisník" Základní postupy, jak napsat povídku Získání zápočtu Docházka Plnění zadaných úkolů
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Projekce (statická, dynamická)
|
Výstupy z učení
|
Tvůrčí psaní
Studenti prohloubí svou schopnost analyticky přistupovat k vybranému problému z oblasti televizních či mediálních studií. Načerpají znalosti ke konkrétnímu tématu prostřednictvím studia relevantní předmětné a metodologické literatury, samostatné práce na zadaném tématu i díky kolektivní diskuzi jeho výstupu. Studenti budou schopni kvalifikovaně hodnotit vybrané televizní a jiné mediální produkty, tedy jejich dramaturgické uchopení, realizaci či další distribuční a recepční kontexty mediálního průmyslu navázané na tyto konkrétní výstupy.
|
Předpoklady
|
Doporučuje se studentům, kteří absolvovali předmět KDU/UST1,UST2 či KDU/UMS. Požadována je znalost odborných termínů a základních konceptů oboru televizních studií. Předpokladem je rovněž alespoň základní znalost televizní fikční/faktuální tvorby a pasivní znalost angličtiny.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Esej, Analýza výkonů studenta, Rozbor jazykového projevu studenta, Seminární práce
|
Doporučená literatura
|
-
Bignell, J. (2013). An introduction to television studies. London: Routledge Taylor & Francis Group.
-
Bruun, Hanne. (2020). Re-scheduling Television in the Digital Era.
-
Butler, J. G. (2012). Television: critical methods and applications. New York, N.Y: Routledge Taylor & Francis Group.
-
Butler, J. G. (2010). Television style. New York, N.Y: Routledge Taylor & Francis Group.
-
CREEBER, Glen. (2006). Tele-visions: An Introduction to Television Studies. London.
-
Charles A. Moser, ed. (1992). The Cambridge History of Russian Literature. Cambridge.
-
Johnson, Catherine. (2019). Online TV.
-
Karlinsky, Simon:. (1985). Russian Drama from its Beginnings to the Age of Pushkin. Los Angeles.
-
Lotz, Amanda. (2014). The Television will be revolutionized. New York.
-
Lotz, Amanda. (2018). We Now Disrupt This Broadcast. How Cable Transformed Television and The Internet revolutionized.. Cambridge, London.
-
Macura, Vladimir, ed. (1989). Slovník světových literárních děl. Praha.
-
Orlebar, J., & Bendová, H. (2012). Kniha o televizi. Praha: Nakladatelství Akademie múzických umění.
-
Parolek, R. - Honzík, Jiří. (1977). Ruská klasická literatura. Praha.
-
Sýkora, Michal. (2008). Vize řádu světa v moderní próze. Příbram.
-
Sýkora, Michal. (2004). Vladimir Nabokov - "Americká témata". Brno.
-
Sýkora, Michal. (2002). Vladimir Nabokov - Od Mášeňky k Daru. Brno.
-
Trávníček, Jiří. (2003). Příběh je mrtev?. Brno.
-
Wolff, M. (2015). Television is the new television. New York.
|