Vyučující
|
-
Feikusová Klára, Mgr. Ph.D.
-
Bojda Tomáš, Mgr. Ph.D.
-
Jirsa Tomáš, doc. Mgr. Ph.D.
-
Kadlecová Vendula, Mgr.
|
Obsah předmětu
|
Podrobný seznam témat bude začátkem semestru zveřejněn v Moodle. Literatura: Základní Albrecht, Michael Mario. Masculinity in Contemporary Quality Television. Routledge, 2015. Feasey, Rebecca. Masculinity and Popular Television. Edinburgh University Press, 2008. Knotková-Čapková - Blanka a Jiroutová Kynčlová, Tereza. (eds.) Gender v textu a obraznosti: Představa, utopie, maska, sen a fantazie. Gender studies, 2016. Renzetti, Claire M. - Curran Daniel J.. Ženy, muži a společnost. Karolinum, 2005. Doporučená Ang, Ien. Divákem Dallasu: Soap opera a melodramatická imaginace. Akropolis, 2019. Brunsdon Charlotte - D'Acci, Julie - Spigel, Lynn (eds.). Feminist Television Criticism: A reader. Oxford University Press, 1997. Griffin, Hollis F. (ed.). Television Studies in Queer Times. Routledge, 2023. Jansová, Iveta - Jedličková Jana. Ženské hrdinky a jejich zobrazování v českých televizních krimiseriálech. Univerzita Palackého, 2019. Pinedo, Isabel. Difficult Women on Television Drama: The Gender Politics Of Complex Women In Serial Narratives. Routledge, 2023.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Projekce (statická, dynamická)
|
Výstupy z učení
|
Téma LS 2024/25: Gender v audiovizi Vyučující: Mgr. Vendula Kadlecová Cílem semináře je studující seznámit se základními teoretickými koncepty v oblasti genderu (společně s uplatněním komplexnější perspektivy feministických, maskulinních či queer studií) a jejich různorodému zobrazování v audiovizuální tvorbě. Společná diskuze zaměřená na televizní reprezentaci genderových témat tak bude vycházet primárně ze zadávaných textů a jejich následné aplikace při analýze vybraných televizních pořadů na každou hodinu.
Zisk prakticky orientovaných kompetencí v oblasti projektového a kulturního managementu, schopnost koncipovat grantovou žádost a používat praktické online nástroje projektového řízení, přípravy infografiky ad.
|
Předpoklady
|
žádné prerekvizity
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Esej, Analýza výkonů studenta, Rozbor jazykového projevu studenta, Rozbor díla tvůrčího charakteru (hudební, výtvarné, literární), Seminární práce
Aktivní účast na hodinách a při diskuzi (povolená 1 absence) Plnění přípravy na hodiny formou četby textů a/nebo sledováním vybraných TV pořadů Prezentace závěrečné práce na vybrané téma (podrobné zadání viz Moodle)
|
Doporučená literatura
|
-
Bignell, J. (2013). An introduction to television studies. London: Routledge Taylor & Francis Group.
-
Bryant, A., Mawer, Ch. (2016). The TV Brand Builders. How to win audiences and influence viewers. London.
-
Butler, J. G. (2012). Television: critical methods and applications. New York, N.Y: Routledge Taylor & Francis Group.
-
Butler, J. G. (2010). Television style. New York, N.Y: Routledge Taylor & Francis Group.
-
CREEBER, Glen. (2006). Tele-visions: An Introduction to Television Studies. London.
-
Johnson, C. (2012). Branding television. New York.
-
Lotz, Amanda. (2014). The Television will be revolutionized. New York.
-
Orlebar, J., & Bendová, H. (2012). Kniha o televizi. Praha: Nakladatelství Akademie múzických umění.
-
Wolff, M. (2015). Television is the new television. New York.
|