Vyučující
|
-
Bojda Tomáš, Mgr. Ph.D.
-
Rufer Bílá Anna, Mgr. Ph.D.
-
Jirsa Tomáš, doc. Mgr. Ph.D.
-
Zach Ondřej, Mgr.
|
Obsah předmětu
|
1. Charakteristika Pay TV a její role ve vývoji televizního průmyslu 2. Technologické a institucionální předpoklady vývoje PAY TV 3. Obchodní a distribuční modely Pay TV 4. Programové strategie Pay TV 5. USA/Evropa/Svět 6. Ceska republika a střední Evropa 7. Pay TV vs VOD 8. Případová studie: HBO 9. Případová studie: Showtime and others 10. Případová studie: Sky 11. Případová studie: Canal Plus 12. Případová studie: Discovery a spol 13. Shrnutí Literatura: Jenkins, Henry. Convergence culture: Where old and new media collide. New York: NYU Press. 2006. Newcomb, Horace. Encyclopedia of television. New York: Fitzroy Dearmon. 2000. "Everything is under control" (Chamberlain, Daniel) Kackman, Michael. Flow TV. Television in the age of media convergence. New York: Routledge. 2011. Johnson, Derek. "Inviting audiences in: The spatial reorganisation of production and consumption in TV III. New Review of Film and Television Studies. 2007. Mittel, Jason. Komplexní televize. Praha: Akropolis. 2019. Holt, Jennifer and Alisa Perren. Media Industries: History, Theory, and Method. Malden: Wiley-Blackwell. 2009. Jenner, Mareike. Nerflix and reinvention of television. New York: Palgrave-Macmillan. 2018. Biskin, Peter. Pandora's Box: How Guts, Guile, and Greed Upended TV. New York: William Morrow. 2023. Mayer, Vicki, John Thornton Caldwell, and Miranda J. Banks. Production studies: Cultural studies of media industries. New York: Routledge. 2009. Kompare, Derek. "Publishing flow: DVD box sets and the reconception of television. Television and New Media. 2006. Jancovich, Mark and James Lyons. Quality popular television. London: BFI Publishing. 2003. Ellis, John. "Scheduling: the last creative act in television?". Media, Culture & Society. 2000. ( DOI: https://doi.org/10.1177/016344300022001002 ) Johnson, Catherine. "Tele-branding in TVIII: The network as brand and the programme as brand. New Review of Film and Television Studies. 2007. Gillan, Jennifer. Television brandcasting. New York: Routledge. 2014. Williams, Raymond. Television, Technology and Cultural Forms. London: Fontana. 1974. Skopal, Pavel. ??The Adventure Continues on DVD?: Franchise Movies as Home Video.?. Convergence: The International Journal of Research into New Media Technologies. 2007. Ulin, Jeffery. The Business of Media Distribution: Monetizing Film, TV, and Video Content in an Online World. New York: Focal Press. 2014. Rogers, Mark C., Epstein, Michael and Jimmie L. Reeves. "The Sopranos as HBO brand equity: the art of commerce in the age of digital reproduction. This thing of ours: Investigating the Sopranos. 2002. Meehan, Eileen. "Why we don't count: The commodity audience". Logics of television: Essays in cultural criticism. 1990.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Projekce (statická, dynamická)
- Domácí příprava na výuku
- 10 hodin za semestr
- Účast na výuce
- 18 hodin za semestr
- Semestrální práce
- 10 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Cílem kurzu je studující zorientovat v aktuálních trendech online nelineárního TV vysílání. Témata kurzu se variují dle preference jednotlivých vyučujících (např. online televize, Netflix tvorba, globální VoD portály, aj.). V LS 2024/25 vyučuje Mgr. Ondřej Zach Téma: Stručná historie Pay TV Pay TV byla fenoménem formujícím éru TV III, jejíhož konce jsme právě svědky. Znalost jejího historického vývoje nám ale může pomoci chápat i současný vývoj a perspektivy audiovizuálního trhu.
Studenti prohloubí svou schopnost analyticky přistupovat k vybranému problému z oblasti televizních či mediálních studií. Načerpají znalosti ke konkrétnímu tématu prostřednictvím studia relevantní předmětné a metodologické literatury, samostatné práce na zadaném tématu i díky kolektivní diskuzi jeho výstupu. Studenti budou schopni kvalifikovaně hodnotit vybrané televizní a jiné mediální produkty, tedy jejich dramaturgické uchopení, realizaci či další distribuční a recepční kontexty mediálního průmyslu navázané na tyto konkrétní výstupy.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta, Rozbor jazykového projevu studenta, Seminární práce
- aktivní účast v diskuzích četba zadané literatury ústní prezentace případové studie - obchodní a distribuční modely, brand, nabízená tvorba, cílová publika písemná práce - vlastní pohled na perspektivní možnosti distribuce audiovizuálního obsahu 5 nstr.
|
Doporučená literatura
|
|