Vyučující
|
-
Sýkora Michal, Mgr. Ph.D.
-
Bilík Petr, Mgr. Ph.D.
-
Ptáček Luboš, doc. Mgr. Ph.D.
-
Hain Milan, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
- Čtecí týden - Základní principy literární tvorby Ladislava Fukse - Casting a herecké ztvárnění rolí - Žánrové aspekty - Funkce jmen a názvů - Hudební a zvuková skladba - Filmový styl - Kontext v rámci filmografie Juraje Herze - Tematika holocaust ve filmu - Vyobrazení psychické poruchy - Adaptace románu do filmového tvaru
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
|
Výstupy z učení
|
Vyučující: Petr Bilík Spalovač mrtvol - Temný fenomén české kinematografie Cílem analytického semináře je detailní rozbor konkrétního filmového díla, vždy s přihlédnutím ke specifické tematice na základě zvolené metodologie.
Absolvováním semináře si student osvojí používání různých nástrojů filmovědné analýzy, aplikovatelné nejen na jednotlivá umělecká díla, ale i na autorské osobnosti a tematické celky. Je schopen rozlišovat nástroje jednotlivých metodologických a teoretických koncepcí, zná jejich přednosti i nedostatky a je schopen samostatné volby mezi nimi v rámci vlastní publicistické praxe i přípravy a realizace odborných prací. Student si zároveň prohloubí svoje znalosti vybraných osobností a kapitol československé a světové kinematografie.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Seminární práce
Podmínky zápočtu: aktivní účast na semináři, vypracování písemného úkolu dle zadání vyučujícího
|
Doporučená literatura
|
-
Altman, R. (1999). Film/genre. London: British Film Institute.
-
Bilík, P., & Ptáček, L. (2000). Panorama českého filmu. Olomouc: Rubico.
-
Casetti,Francesco. (2008). Filmové teorie 1945 ?1990. Praha.
-
GRANT, Barry Keith. (2012). Film Genre Reader IV.. Austin: University of Texas Press.
-
HUTCHEON, Linda. (2012). Theory of Adaptation. London: Routledge.
|