Vyučující
|
-
Jirsa Tomáš, doc. Mgr. Ph.D.
-
Hain Milan, Mgr. Ph.D.
-
Černík Jan, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
V průběhu semestru budou studenti analyzovat populárně vědecké a dokumentární filmy z produkce českých filmových škol. Vysvětlíme si, jak při rozboru postupovat, jaké jsou základy rozboru rétoriky a argumentace a jak je aplikovat na nonfikční filmovou tvorbu. Výstupem ze semináře pro každého studenta bude rozbor vybraného snímku. Vyvrcholením kurzu by mělo být setkání s autory analyzovaných snímků na AFO v dubnu a rozprava o jejich filmech. Díky tomu by měl seminář nabídnout prostor pro setkání teorie a praxe. Harmonogram: 15. 2. - úvodní hodina, rozdělení filmů 29. 2. - rozprava nad literaturou a metodou 14. 3. - samostatná práce, konzultace 28. 3. - samostatná práce, konzultace 11. 4. - samostatná práce, konzultace Někdy v týdnu od 23. do 28. dubna zakončení předmětu na AFO.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Projekce (statická, dynamická)
|
Výstupy z učení
|
LS 2024 Současná česká populárně vědecká kinematografie Jan Černík Cíle předmětu jsou dva: 1) Seznámení se s aktuálními trendy v populárně vědecké kinematografii filmařů nejmladší generace, 2) Osvojení si principů rozboru rétoriky a argumentace na příkladu non-fikční kinematografie.
Studenti prohloubí svou schopnost analyticky přistupovat k vybranému problému z oblasti televizních či mediálních studií. Načerpají znalosti ke konkrétnímu tématu prostřednictvím studia relevantní předmětné a metodologické literatury, samostatné práce na zadaném tématu i díky kolektivní diskuzi jeho výstupu. Studenti budou schopni kvalifikovaně hodnotit vybrané televizní a jiné mediální produkty, tedy jejich dramaturgické uchopení, realizaci či další distribuční a recepční kontexty mediálního průmyslu navázané na tyto konkrétní výstupy.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta, Rozbor jazykového projevu studenta, Seminární práce
- Znalost zadané literatury a filmů - Ústní prezentace, analýza a diskuse - Aktivní diskuse s účastníky kurzu a pedagogem - Účast na semináři (min. 75 % docházky)
|
Doporučená literatura
|
|