Předmět: Seminář analýzy auditivních médií F

« Zpět
Název předmětu Seminář analýzy auditivních médií F
Kód předmětu KDU/SAAMF
Organizační forma výuky Seminář
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní a letní
Počet ECTS kreditů 3
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinně-volitelný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Hanáčková Andrea, doc. Mgr. Ph.D.
  • Bojda Tomáš, Mgr. Ph.D.
Obsah předmětu
Obsah kurzu je detailně veden v systému moodle, bude upřesněn na začátku semestru.

Studijní aktivity a metody výuky
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Projekce (statická, dynamická)
Výstupy z učení
Vyučuje v LS 2025 : Andrea Hanáčková Téma: AUDITIVNÍ TVORBA PRO DĚTI A MLÁDEŽ Analytický seminář se věnuje auditivní tvorbě pro dětské a teens publikum: rozhlasové pohádky, hry pro mládež, krátké formáty (Hajaja a seriály pro Rádio Junior), audioknihy pro děti, fikční podcasty, pořady popularizující vědu, poznání a techniku, magazíny, interaktivní formáty. Seminář nabídne různá čtení auditivního textu, zaměří se na adaptační problematiku, zohlední aktuální trendy v generaci alfa, připomene historické rámce tvorby v konfrontaci s nejnovějšími tendencemi. Kromě přehledu v české i evropské tvorbě a základní kategorizace tohoto typu pořadů je seminář i příležitostí k vlastní kreativní tvorbě pro tuto cílovou skupinu a k přípravě a realizaci metody fokus group na vybrané základní škole v Olomouci.
Studující při absolutoriu tohoto kurzu: - umí definovat žánry auditivní tvorby pro cílovou skupinu děti a teens a zná příklady k jednotlivým subžánrům - rozumí problematice adaptace pohádky a chápe specifika původní rozhlasové pohádky - aplikuje na tvorbu pro děti a mládež charakteristiku cílové skupiny (aktuálně generace alfa) - má přehled v současných trendech tvorby pro tuto cílovou skupinu i v oblasti audioknih, podcastingu a platforem určených specificky pro děti a teens - ví, jak je organizována tvorba, vývoj, dramaturgie, produkce, výroba a distribuce obsahu pro danou cílovou skupinu v jednotlivých segmentech radio industry - zná způsoby, jak získat od dané cílové skupiny zpětnou vazbu, umí připravit a realizovat fokus group
Předpoklady
Doporučuje se studujícím, kteří absolvovali předmět Úvod do studia rozhlasu, Žánry a formáty auditivních médií, případně Aktuální trendy auditivní tvorby.

Hodnoticí metody a kritéria
Analýza výkonů studenta, Rozbor jazykového projevu studenta, Seminární práce

Studující navštěvuje seminář (povoleny 2 absence), na každou hodinu poslouchá minimálně 1 titul auditivního díla, případně čte průběžně odbornou literaturu. V rámci semináře vede aktivně rozpravu a uplatňuje poznatky z poslechu/ četby. Pro zakončení semináře volí mezi tvůrčím výstupem a realizací fokus group v dětské skupině.
Doporučená literatura


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr
Fakulta: Filozofická fakulta Studijní plán (Verze): Filmová, divadelní, televizní a rozhlasová studia (2017) Kategorie: Teorie a dějiny umění - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: -
Fakulta: Filozofická fakulta Studijní plán (Verze): Televizní a rozhlasová studia minor (2019) Kategorie: Teorie a dějiny umění - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: -
Fakulta: Filozofická fakulta Studijní plán (Verze): Televizní a rozhlasová studia minor (2024) Kategorie: Teorie a dějiny umění - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: -
Fakulta: Filozofická fakulta Studijní plán (Verze): Televizní a rozhlasová studia maior (2024) Kategorie: Teorie a dějiny umění - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: -
Fakulta: Filozofická fakulta Studijní plán (Verze): Televizní a rozhlasová studia maior (2019) Kategorie: Teorie a dějiny umění - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: -