Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
nespecifikováno
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Projekce (statická, dynamická)
|
Výstupy z učení
|
Pavel Kohout a Jelena Mašínová v rozhlase. V ZS 2024/25 vyučuje Dr. Tomáš Bojda. Analytický seminář se bude věnovat dílu významných českých dramatiků Pavla Kohouta a jeho ženy Jeleny Mašínové. Stejně jako v případě dřívějších kurzů zaměřených na tvorbu vybraného tvůrce (Dürrenmatt, Čapek, Vedral, Rut ad.) bude seminář založen na chronologickém výkladu autorské poetiky, sledování vývoje témat, kompozice, tvůrčích postupů atd. Seminář se bude věnovat rozhlasovým a televizním adaptacím Kohoutových her a původním rozhlasovým hrám Jeleny Mašínové. Seminář bude ukončen závěrečnou mluvenou analýzou v rozsahu 7-8 minut, v průběhu kurzu bude každý student prezentovat vlastní referát(y), opírající se o poslech a četbu příslušných materiálů. Předmět má mimo jiné za cíl sloužit jako dramaturgická a analytická příprava ke státní závěrečné zkoušce. OBSAH 1) Zahájení kurzu - Pavel Kohout jako svědectví doby i trvající epocha 2) Život v tichém domě: a) Válka ve třetím poschodí 3) b) Pech pod střechou; c) Požár v suterénu 4) PBR - neučí se! 5) Vaňkovky: a) Atest 6) b) Marast; c) Safari 7) Četby: Kde je zakopán pes; Katyně; Tango mortale 8) TV inscenace: a) Ecce Constantia! (plus kauza okolo NEuvedení v rozhlase) 9) b) Smyčka 10) c) Hodina tance a lásky 11) Motýlí smrt 12) Ádaeda; Levá a pravá 13) Zápočtový týden
Studující se naučí analyzovat auditivní díla v kontextu literární teorie a rozhlasových studií.
|
Předpoklady
|
Předmět nemá žádné prerekvizity.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Rozbor jazykového projevu studenta, Rozbor díla tvůrčího charakteru (hudební, výtvarné, literární), Rozhovor, Seminární práce
aktivní účast na semináři Prezentace vlastního analytického příspěvku Poslech a příprava z hodiny na hodinu Závěrečná mluvená/psaná analýzy
|
Doporučená literatura
|
|