Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
První dvě hodiny jsou plánovány dle rozvrhu, dále pak půjde o víkendovou akci (časy budou stanoveny na základě společné domluvy). Víkend věnovaný prezentacím a diskuzi proběhne s nutnou osobní přítomností. Cílem je orientace v aktuálním kulturním dění a vzájemné představení vlastních, individuálních zájmů a znalostí. Typově se budeme zabývat tématy, která do semináře sami vnesou sami studenti, v minulosti se jednalo například o street art, urbex, LARP, profily konkrétních výtvarných a hudebních umělců, kauzy různých kulturních institucí, fenomén tetování a piercingu, efekty OnlyFans, maskulinitu v textech rapové hudby a mnoho dalších.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
|
Výstupy z učení
|
Vyučuje Petr Bilík, částečně bloková výuka (11.-13. DUBNA 2025) Trendy a tendence v současném umění a kultuře Seminář je koncipován jako otevřená platforma pro prezentaci vlastních zájmů studentů v kulturní sféře preferující nejnovější trendy. Každý ze studentů bude prezentovat sobě blízké, aktuální téma z oblastí, jako jsou současná hudba, aktuální výtvarné umění, architektura, literatura, móda, design a mnoho dalších (ideálně mimo film a divadlo) s důrazem na tuzemský kontext. Téma představí publiku tak, aby prezentace zahrnovala osobní motivaci, detailní zmapování fenoménu včetně ukázek a poznámkový aparát. Prezentace budou kolektivně vyhodnoceny v rámci seminární skupiny. Cílem je prostřednictvím vzájemného sdílení tipů, zkušeností a expertízy zvýšit orientaci studentů v nejnovějším kulturním dění, podnítit sdílení vlastního angažmá v kulturní oblasti a nabídnout zpětnou vazbu týkající se prezentačních dovedností. Seminář bude probíhat první dvě hodiny (domluva témat) v uvedený čas, zbylá část se odehraje BLOKOVĚ O VÍKENDU 11.-13. DUBNA 2025.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta, Seminární práce
Povinná prezenční přítomnost, strukturovaná prezentace, podílení se na kolektivním hodnocení, účast na diskuzi.
|
Doporučená literatura
|
|