Předmět: Metodologie odborné práce 1 (diplomový seminář)

« Zpět
Název předmětu Metodologie odborné práce 1 (diplomový seminář)
Kód předmětu KDU/MOP1
Organizační forma výuky Seminář
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia 3
Semestr Zimní a letní
Počet ECTS kreditů 10
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinně-volitelný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Jirsa Tomáš, doc. Mgr. Ph.D.
  • Kubartová Eliška, Mgr. Ph.D.
  • Kubina Lukáš, Mgr. Ph.D.
  • Černík Jan, Mgr. Ph.D.
  • Feikusová Klára, Mgr. Ph.D.
  • Kaplánková Barbora, Mgr.
  • Hain Milan, Mgr. Ph.D.
  • Ptáček Luboš, doc. Mgr. Ph.D.
  • Sýkora Michal, Mgr. Ph.D.
  • Hanáčková Andrea, doc. Mgr. Ph.D.
  • Bilík Petr, Mgr. Ph.D.
  • Pavlišová Jitka, Mgr. Ph.D.
  • Bernátek Martin, Mgr. Ph.D.
  • Bojda Tomáš, Mgr. Ph.D.
Obsah předmětu
Individuální či skupinové konzultace, jejichž předmětem je metodologie diplomové práce, doporučená odborná literatura, konkrétní problematická místa v procesu psaní práce, případně stylistické otázky vznikajícího odborného textu. Vypracování analytické části práce (aplikace metodologie na konkrétní zvolený materiál; v této fázi dbá student zvýšené pozornosti na naplnění základních badatelských povinností, zejména naplnění citační etiky). 2. Formulace závěrů. 3. Důsledné zpracování přehledu pramenů a literatury. 4. Zapracování příloh (obrazové přílohy, důležité pramenné materiály, rozhovory apod.). 5. Kontrola naplnění formálních hledisek pro diplomovou práci odevzdávanou na UP a grafická úprava. 6. Odevzdání diplomové práce. Doporučuje se absolvovat krátkou konzultaci se školitelem, na níž může být mimo jiné probrán standardní protokol obhajoby diplomové práce.

Studijní aktivity a metody výuky
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Výstupy z učení
Cílem semináře je systematicky vést studenty při psaní bakalářské diplomové práce.
Student si je vědom základních principů strukturace rozsáhlejšího odborného textu, orientuje se v parametrech možných metodologií, je srozuměn s předpoklady odpovědného badatelského procesu jakými je ověřování zdrojů, pečlivá rešeršní práce, citační etika ad. Student je schopen zvolit adekvátní metodologické aplikace vzhledem ke zvoleným cílům, samostatně vyhodnocuje zdroje (je schopen je kategorizovat, kriticky vyhodnotit jejich relevanci, teoretická a metodologická východiska), je schopen rozvrhnout celkovou strukturu složitějšího odborného výstupu.
Předpoklady
Předpokladem k zapsání si semináře je zadání tématu bakalářské diplomové práce ve stanoveném termínu do systému Stag. Zadání musí být schváleno vedoucím diplomové práce, který je posléze vedoucím semináře.

Hodnoticí metody a kritéria
Analýza výkonů studenta

minimálně dvě konzultace, prezentace metodologie a osnovy práce během semestru a pro získání zápočtu odevzdat minimálně 10 normostran textu (obsah odevzdaného textu musí být předem konzultován s vedoucí/m práce
Doporučená literatura
  • Citační normy ČSN ISO 690 a ČSN ISO 690-2.
  • Eco, U., & Seidl, I. Jak napsat diplomovou práci.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr
Fakulta: Filozofická fakulta Studijní plán (Verze): Filmová studia (2017) Kategorie: Teorie a dějiny umění 3 Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: -
Fakulta: Filozofická fakulta Studijní plán (Verze): Filmová, divadelní, televizní a rozhlasová studia (2017) Kategorie: Teorie a dějiny umění 3 Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: -
Fakulta: Filozofická fakulta Studijní plán (Verze): Televizní a rozhlasová studia maior (2019_2024) Kategorie: Teorie a dějiny umění - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: -
Fakulta: Filozofická fakulta Studijní plán (Verze): Filmová studia minor (2019_2024) Kategorie: Teorie a dějiny umění 3 Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: -
Fakulta: Filozofická fakulta Studijní plán (Verze): Televizní a rozhlasová studia (2017) Kategorie: Teorie a dějiny umění - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: -