Předmět: Management kultury 1

« Zpět
Název předmětu Management kultury 1
Kód předmětu KDU/MKM1
Organizační forma výuky Cvičení
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní a letní
Počet ECTS kreditů 3
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinně-volitelný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Bilík Petr, Mgr. Ph.D.
Obsah předmětu
LS 2019/2020: 1. Úvodní vstup do problematiky dramaturgické a organizační přípravy kulturního eventu 2. Aplikace na vlastní zadaný projekt 3. Představení základních parametrů fundraisingu a rozpočtování 4. Aplikace na vlastní projekt 5. Představení principů komunikace projektu 6. Příprava komunikační strategie imaginárního eventu

Studijní aktivity a metody výuky
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Demonstrace, Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
Výstupy z učení
LS 2019/20: ORGANIZAČNÍ, FUNDRAISINGOVÉ A KOMUNIKAČNÍ ASPEKTY KULTURNÍHO PROJEKTU Cílem semináře bude projektová příprava zadaného kulturního eventu. Po krátké přednáškové části budou studující ve skupinách pracovat na dramaturgické, produkční a rozpočtové přípravě "imaginárního" kulturního projektu (dramaturgický a produkční plán, koncepce rozpočtu, komunikační strategie, tisková zpráva ad.). Předpokladem je zaměření na oblast filmových, televizních či divadelních festivalů, konkrétní zadání může být diskutováno na začátku kurzu.
Schopnost strategicky uvažovat nad otázkami dramaturgie kulturního eventu, fundraisingu, jeho komunikace, kompetence připravit reálnou grantovou žádost.
Předpoklady
Žádné podmiňující předměty.

Hodnoticí metody a kritéria
Analýza výkonů studenta, Dotazník

Účast na semináři v rozsahu min. 70%, aktivní zapojení do přípravy vlastního projektu a diskuze nad projekty dalších skupin.
Doporučená literatura
  • Bačuvčík, R. (2012). Marketing kultury: divadlo, koncerty, publikum, veřejnost. Zlín: VeRBuM.
  • Dvořák, J. (2005). Malý slovník managementu divadla: příručka pro organizátory, producenty, manažery, produkční, studenty a adepty studia divadla, kultury a umění. Praha: Pražská scéna.
  • Johnová, R. (2008). Marketing kulturního dědictví a umění: [art marketing v praxi]. Praha: Grada Publishing.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr
Fakulta: Filozofická fakulta Studijní plán (Verze): Filmová, divadelní, televizní a rozhlasová studia (2017) Kategorie: Teorie a dějiny umění - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: -