Předmět: Management kultury 1

« Zpět
Název předmětu Management kultury 1
Kód předmětu KDU/MAK1
Organizační forma výuky Seminář
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní a letní
Počet ECTS kreditů 3
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Volitelný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Bilík Petr, Mgr. Ph.D.
Obsah předmětu
K základním diskutovaným subtématům patří: - Vývoj konceptu KKP - Proměny definice, struktury sektoru a jeho dělení - Autonomie kulturního pole versus ekonomické dopady - Externí funkce a spillover efekty - Role pojmu v české kulturní politice - Národní strategie KKP a její proměny

Studijní aktivity a metody výuky
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Demonstrace, Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
Výstupy z učení
Vyučuje: Petr Bilík Tematický cyklus je koncipován jako kombinace přednášky, čtení odborných textů a workshopové diskuze na zadaná dílčí témata. Cílem je seznámit studenty s genezí pojmu kulturní a kreativní průmysly, jenž se konstituoval ve druhé polovině 20. století a sehrává zásadní roli v kulturní politice euroamerického okruhu od 80 let dodnes. V moderní české politice i ekonomice je koncept intenzivně přejímán a tvoří rámec pro advokační strategie kulturního pole, stejně jako ustavuje nový diskurz v sebevnímání aktérů vedoucí mimo jiné k zefektivnění spolupráce s hospodářským sektorem či k výraznější mezioborové spolupráci.
Schopnost strategicky uvažovat nad otázkami dramaturgie kulturního eventu, fundraisingu, jeho komunikace, kompetence připravit reálnou grantovou žádost.
Předpoklady
Žádné podmiňující předměty.

Hodnoticí metody a kritéria
Analýza výkonů studenta, Dotazník

Samostatná práce bude věnována především výkladu zahraničních studií a příkladům využívání konceptu KKP u nás i v zahraničí se zohledněním aplikovatelnosti výstupů. Literatura: Žáková, Eva: Kulturní a kreativní průmysly v české republice Dostál, Petr: Ekonomika kultury Bilík, Petr, Palaščák, Radek: Kulturní a kreativní průmysly na Olomoucku Cikánek, Martin: Kreativní průmysly: Příležitost pro novou ekonomiku
Doporučená literatura
  • Bačuvčík, R. (2012). Marketing kultury: divadlo, koncerty, publikum, veřejnost. Zlín: VeRBuM.
  • Dvořák, J. (2005). Malý slovník managementu divadla: příručka pro organizátory, producenty, manažery, produkční, studenty a adepty studia divadla, kultury a umění. Praha: Pražská scéna.
  • Johnová, R. (2008). Marketing kulturního dědictví a umění: [art marketing v praxi]. Praha: Grada Publishing.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr
Fakulta: Filozofická fakulta Studijní plán (Verze): Uměnovědná studia (2019) Kategorie: Teorie a dějiny umění - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Filozofická fakulta Studijní plán (Verze): Uměnovědná studia (2024) Kategorie: Teorie a dějiny umění - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: Zimní