Vyučující
|
-
Jonová Jitka, doc. PhDr. Th.D.
|
Obsah předmětu
|
Vznik a vývoj památkové péče. Organizace památkové péče od konce 18. století do současnosti na území ČR. Památkový zákon č. 22/1987 Sb. a jeho výklad. Vybrané technologické a umělecko-historické problémy v památkové péči, ochrana sakrálních objektů a umění. Zásady pro úpravy liturgického prostoru z pohledu památkové péče.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
|
Výstupy z učení
|
Cílem předmětu je seznámit studenta s principy péče o církevní památky a jejím institucionálním zakotvením.
Student se má naučit vážit si církevních památek a tomu, že je nutno je zodpovědně chránit.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Ústní zkouška, Analýza výkonů studenta
Osvojení si základní literatury (včetně církevních norem pro památkovou péči zvl. Kodex kanonického práva, Dokumenty II. vatikánského koncilu), aktivní účast na hodinách, ústní kolokvium.
|
Doporučená literatura
|
-
& Mádr, O. (2002). Dokumenty II. vatikánského koncilu. Kostelní Vydří: Karmelitánské nakladatelství.
-
(1990). Zákon České národní rady ze dne 30. března 1987, o státní památkové péči (ve znění zákona ČNR č. 425/1990 Sb.). .
-
& Zedníček, M. (1994). Kodex kanonického práva: úřední znění textu a překlad do češtiny : latinsko-české vydání s věcným rejstříkem. Praha: Zvon-České katolické nakladatelství.
-
Česká biskupská konference. (2002). Koncepce úprav liturgického prostoru.
-
Dvořák Max. (2004). Katechismus památkové péče. Praha.
-
Hobzek Josef. (1987). Vývoj památkové péče v českých zemích. Stručný nástin. Praha.
-
Horáček, Martin. (2015). Úvod do památkové péče. Olomouc.
-
Jan Beránek Petr Macek (edd). (2015). Metodika stavebněhistorického průzkumu. Praha.
-
Jonová, Jitka. (2017). HERITAGE PRESERVATION AND SACRED ART AFTER THE SECOND VATICAN COUNCIL. , AUC Theologica.
-
Jonová, Jitka. (2015). Působení biskupa Stanislava Zely v Arcidiecézní památkové radě. , Studia theologica.
-
Richter Václav. (1993). Památka a péče. Praha.
|