Vyučující
|
-
Hradilová Darina, Mgr. Ph.D.
-
Svobodová Jindřiška, Mgr. Ph.D.
-
Kopečková Michaela, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Mluvená a psaná čeština. Kompetence gramatická, lexikální, fonetická, pravopisná a pragmatická.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Metody písemných akcí (např. u souborných zkoušek, klauzur), Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
- Účast na výuce
- 52 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Cílem předmětu je rozvoj komunikační kompetence v češtině. Důraz bude kladen na rovnováhu dovedností produktivních a receptivních a na rozvoj všech složek komunikační kompetence, zejména na kompetenci jazykovou a pragmatickou.
Po absolvování předmětu je student schopen komunikovat v češtině na úrovni A2-B1 (v závislosti na vstupních znalostech). Je schopen psané i mluvené komunikace (interakce i monologické produkce).
|
Předpoklady
|
Znalost angličtiny jako mediačního jazyka na úrovni A2. Znalost latinky.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Ústní zkouška, Esej, Analýza výkonů studenta, Rozbor jazykového projevu studenta, Didaktický test
|
Doporučená literatura
|
-
Internetová jazyková příručka.
-
Holá. Česky krok za krokem.
-
Holá. New Czech Step by Step.
-
Kestřánková. Čeština pro cizince A1-A2.
-
Kestřánková. Čeština: úroveň B1.
-
Nekovářová. Čeština pro život.
|