Vyučující
|
-
Svobodová Jindřiška, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
nespecifikováno
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
|
Výstupy z učení
|
Komunikace je sledována a analyzována jako jedna z forem sociálního jednání, studenti jsou vedeni k tomu, aby hodnotili všechny složky komunikační situace a přizpůsobovali je řečovému procesu, volili vhodnou strategii a volili adekvátní výrazové prostředky. Studenti pracují s autentickým materiálem (psané texty a záznamy určitých situací, politická debata, mediální dialog), dokážou odhalit komunikační fauly, nacházet porušení komunikačních a zdvořilostních norem nebo se pokoušet o manipulaci. Dalšími diskutovanými tématy jsou mluvené akty, verbální agrese, zdvořilost, její prostředky a způsoby mimiky atd.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta, Písemný test
Studenti rozumí textům různých komunikačních situací, chápou iinterpretují neverbální komunikaci.
|
Doporučená literatura
|
-
Leech, G. (1983). Principles of Pragmatics. London.
-
Levinson, S. (1983). Pragmatics. London.
|