Vyučující
|
-
Machala Lubomír, prof. PhDr. CSc.
-
Hrabal Jiří, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Student si připraví psanou kritickou analýzu odborného textu k předmětu literárněvědného studia a tento text se stane předmětem řízené diskuse v semináři.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Metody písemných akcí (např. u souborných zkoušek, klauzur)
|
Výstupy z učení
|
Cílem předmětu je prověrka osvojení zásad odborného textu (včetně jejich praktické aplikace) a schopnosti prezentovat dosažené výsledky.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Seminární práce
Získání atestace podmíněno vystoupením v semináři s recenzí vybraného titulu odborné literatury a odevzdáním písemné verze recenze (min. rozsah 12 600 znaků s mezerami). Disciplínu uzavírá společně s disciplínou Metody a aplikace 1 Postupová zkouška 1 (PZk1 = KBH/91A11 + KBH/95ZCL). 14 dnů před konáním PZk1 musí být odevzdána další část disertační práce o min. rozsahu 36 000 znaků (s mezerami), která bude předmětem obhajoby v rámci PZk1. (Text nesmí být totožný s referátem z KBH/91A11!)
|
Doporučená literatura
|
-
Bachelard, Gaston. (2009). Poetika prostoru. Praha.
-
Benjamin, W.:. Dílo a jeho zdroj. Praha 1979..
-
Bílek, Petr A. Hledání jazyka interpretace k modernímu prozaickému textu. Brno 2003.
-
Doležel, Lubomír. Kapitoly z dějin strukturální poetiky. Brno 2000.
-
Eco, Umberto. Teorie sémiotiky. Praha: Arago 2009.
-
Fajkus. (1997). Současná filosofie a metodologie vědy..
-
Freud, S.:. O člověku a kultuře, Odeon, 1990.
-
Grondin. (1997). Úvod do hermeneutiky. Praha.
-
Hodrová, D. a kol. (2001). ? na okraji chaosu? Poetika literárního díla 20. století. Praha: Torst.
-
Jakobson, R. Poetická funkce. Jinočany 1995.
-
Kubíček, Tomáš. (2011). Felix Vodička - názor a metoda. K dějinám českého strukturalismu. Praha.
-
Kuhn T. S. (1996). Struktura vědeckých revolucí. Chicago, University Press.
-
Mitchell, Sandra D. (2003). Pfilosophy of Science.
-
Zima, Petr V. (1998). Literární estetika. Olomouc.
|