Vyučující
|
-
Ilík Petr, prof. RNDr. Ph.D.
-
Nauš Jan, prof. RNDr. CSc.
-
Lazár Dušan, prof. RNDr. Ph.D.
-
Rác Marek, Mgr. Ph.D.
-
Kouřil Roman, RNDr. Ph.D.
-
Špundová Martina, doc. RNDr. Ph.D.
-
Pavlovič Andrej, doc. Mgr. Ph.D.
-
Švec Jan, prof. RNDr. Ph.D. et Ph.D.
-
Pospíšil Pavel, prof. RNDr. Ph.D.
-
Brabec Viktor, prof. RNDr. DrSc.
-
Kašpárková Jana, prof. RNDr. Ph.D.
-
Prachařová Jitka, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
1. Vznik a vývoj života (Petr Ilík) 2. Biotermodynamika a synergetika (Jan Nauš) 3. Systémová biologie (Dušan Lazár) 4. Luminiscence živých systémů (Marek Rác) 5. Mikrosvět živých systémů očima mikroskopie (Roman Kouřil) 6. Rostliny a světlo (Martina Špundová) 7. Robot zahradníkem (Marek Rác) 8. Molekulární biofyzika versus farmakologie (Jana Kašpárková/Viktor Brabec/Jitka Prachařová) 9. Šíření elektrických signálů v živých systémech (Andrej Pavlovič) 10. Mechanismus tvorby a ovládání zvuku u savců a ptáků (Jan Švec) 11. Fraktály v biologii (Jan Nauš) 12. Biopole (Pavel Pospíšil) 13. Kvantová biologie (Petr Ilík)
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení, Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
- Domácí příprava na výuku
- 20 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku
- 40 hodin za semestr
- Účast na výuce
- 42 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Cílem předmětu je seznámit studenty s podstatou biofyziky a ukázat jim, jak může biofyzikální přístup přispět k vysvětlení řady biologických jevů.
Předmět zaměřený na získání znalostí. Definovat hlavní pojmy, popsat hlavní přístupy, prokázat teoretické znalosti pro řešení modelových problémů.
|
Předpoklady
|
Znalosti fyziky na úrovni střední školy, základní znalosti z biologie a chemie.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Známkou, Analýza výkonů studenta
Znalosti v rozsahu kurzu.
|
Doporučená literatura
|
-
Doporučená literatura bude zmíněna vyučujícími v rámci jednotlivých přednášek.
|