Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
Základem je práce s odbornými články v časopisech. Cílem je naučit studenty stručně vystihnout základní informace a pochopit sdělení vybraného odborného článku. Je ověřována schopnost zpracovat tyto informace přehledně ve formě prezentace (např. v programu PowerPoint). V rámci zadaného projektu studenti představují ostatním v rámci své ústní prezentace úvod do problematiky, používaný materiál a metody, dosažené výsledky a z toho plynoucí závěry. Důraz je kladen na zapojení studentů do diskuze, která vždy navazuje na jednotlivé prezentace. Posiluje se schopnost studenta zapojit se do diskuse na odborné téma jak odpovídáním, tak kladením dotazů.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Projekce (statická, dynamická), Aktivizující práce ve skupinách
- Příprava na zápočet
- 10 hodin za semestr
- Účast na výuce
- 26 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 20 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Posílit schopnost studenta: - pracovat s odborným článkem ? vystihnout základní informace a výsledky, přehledně je zpracovat formou prezentace (např. v programu PowerPoint); - prezentovat publikované odborné výsledky ? vyhledat je v textu, interpretovat a předat posluchačům; - zapojit se do diskuze na odborné téma.
Schopnost zpracovat informace z odborného článku ve formě prezentace (např. v programu PowerPoint). Zdokonalení ve schopnosti tvorby odborné prezentace a její interpretace. Posílení schopnosti studenta zapojit se do diskuse na odborné téma.
|
Předpoklady
|
Pro studenty 1. ročníku bakalářského studijního programu Biochemie.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta
Podmínky pro udělení zápočtu: - 100% účast na semináři (možnost nahrazení do 2 absencí ze závažných důvodů formou seminární práce na zadané téma); - zpracování zadaného odborného článku do prezentace a její přednes; - aktivní účast v diskuzi k probíraným tématům. Výstupem je zpracovaná prezentace, zvýšení konkurenceschopnosti absolventů na trhu práce, posílení sebevědomí, samostatného myšlení a schopnosti zapojit se do diskuse.
|
Doporučená literatura
|
-
www. stránky se zaměřením na problematiku týkající se oboru biochemie.
|