| Název předmětu | Problematika aktivního stárnutí |
|---|---|
| Kód předmětu | KAZ/UASQ |
| Organizační forma výuky | Přednáška + Cvičení |
| Úroveň předmětu | Bakalářský |
| Rok studia | 5 |
| Semestr | Letní |
| Počet ECTS kreditů | 2 |
| Vyučovací jazyk | Čeština |
| Statut předmětu | Volitelný |
| Způsob výuky | Kontaktní |
| Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
| Doporučené volitelné součásti programu | Není |
| Vyučující |
|---|
|
| Obsah předmětu |
|
nespecifikováno
|
| Studijní aktivity a metody výuky |
| nespecifikováno |
| Výstupy z učení |
|
Po absolvování předmětu by studenti měli být schopni: - definovat základní teorie zdraví a nemoci, - definovat základní teorie stárnutí, - vysvětlit současné i historické pohledy na problematiku stárnutí a stáří, - popsat pozitiva celoživotního vzdělávání, - argumentovat principy aktivního přístupu ke zdraví v procesu stárnutí, - charakterizovat fyziologické i patologické procesy stárnutí jak z hlediska somatického tak i psychického, - detekovat a hodnotit projevy ageismu ve společnosti, - objasnit význam polymorbidity, - zhodnotit problematiku umírání a smrti v současné české společnosti
|
| Předpoklady |
|
nespecifikováno
|
| Hodnoticí metody a kritéria |
|
nespecifikováno
|
| Doporučená literatura |
|
|
| Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
| Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr | |
|---|---|---|---|---|
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (MD25-XX) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 5 | Doporučený ročník:5, Doporučený semestr: Letní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (MD24-XX) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 5 | Doporučený ročník:5, Doporučený semestr: Letní |