Název předmětu | Souvislá pedagogická praxe 2 |
---|---|
Kód předmětu | KAZ/PNX2@ |
Organizační forma výuky | Praxe |
Úroveň předmětu | Magisterský |
Rok studia | nespecifikován |
Semestr | Zimní |
Počet ECTS kreditů | 4 |
Vyučovací jazyk | Čeština |
Statut předmětu | Povinný |
Způsob výuky | Kontaktní |
Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
Doporučené volitelné součásti programu | Není |
Vyučující |
---|
|
Obsah předmětu |
Témata: Právní normy pro sekundární školu. Zákoník práce. Dokumentace školy. Vzdělávací program vyučovacího předmětu. Příprava učitele na vyučování na ZŠ a SŠ. Pedagogická diagnostika žáků. Výukové cíle a učební úlohy. Evaluace učebních textů. Reflexe souvislé pedagogické praxe. Studentova sebereflexe v kontextu Souvislé praxe 1 a Souvislé praxe 2. Organizační formou předmětu bude repetitorium - konzultativní setkávání skupin studentů s příslušnými vyučujícími školní didaktiky. Při státní závěrečné zkoušce z Učitelské způsobilosti student předkládá portfolio z absolvovaných pedagogických praxí 1 a 2.
|
Studijní aktivity a metody výuky |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Pozorování, Nácvik pohybových a pracovních dovedností, Aktivizující (simulace, hry, dramatizace) |
Výstupy z učení |
Po absolvování předmětu by studenti měli být schopni: - aplikovat poznatky z didaktiky, pedagogické diagnostiky, psychologie a dalších souvisejících předmětů, - pracovat s pedagogickou dokumentací při přípravě vlastní výuky, - stanovovat výukovou strategii, navrhovat vhodné metody a postupy, - poznat osobnosti žáků včetně jejich případných výchovných problémů a navrhovat řešení výchovných situací, - znát povinnosti třídního učitele, - hodnotit výsledky žáků, - využívat učebnice a ostatní učební pomůcky ve vyučování, - navrhnout projekt k realizaci vybraného průřezového tématu, - reflektovat výsledky vlastních realizovaných výstupů, - analyzovat a zhodnotit náslechové hodiny na základě použití záznamového archu, - provést taxaci výukových cílů a učebních úloh z náslechové a vlastní vyučovací hodiny, zpracovat portfolio podle zadaných požadavků. - syntetizovat poznatky z předmětů modulu učitelské způsobilosti a prožitků z absolvované pedagogické praxe, - ověřit souvislost teoretických poznatků z pedagogických a psychologických disciplín a oborových didaktik na základě situací prožitých na pedagogické praxi, - reflektovat osobní zkušenosti z absolvované praxe na základě pozorování náslechových hodin a z vlastních výstupů, - porovnat svou představu o profesi s realitou školní praxe a zkušenostmi a názory pedagogů, - vyvodit z pozorování různých vyučovacích stylů učitelů pozitiva využitelná ve vlastní praxi, - zhodnotit chování žáků a řešení případných výchovných problémů, - utřídit, vysvětlit a zhodnotit jevy pozorované ve školní praxi, - provést sebereflexi v kontextu Souvislé praxe 1a2, - posoudit význam praxe pro formování základů vlastních pedagogických kompetencí.
Student získá didaktickou kompetenci absolvováním pedagogické praxe. |
Předpoklady |
prerekvizita: Školní didaktika - Kurikulum, Cvičení ke školní didaktice - Kurikulum, Akční výzkum a reflektivní techniky v práci učitele korekvizita: Edukace k pedagogické praxi a její reflexe 1(2)
|
Hodnoticí metody a kritéria |
Analýza výkonů studenta, Rozbor portfolia studenta
Prezenční i kombinovaná forma studia: Student je povinen plnit zadané úkoly v rámci souvislé praxe, uvedenou praxi reflektovat a zařazovat výstupy z praxe do studentského portfolia a svého pedagogického deníku. |
Doporučená literatura |
|
Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr | |
---|---|---|---|---|
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství výchovy ke zdraví pro 2. stupeň základních škol maior (NA21) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství výchovy ke zdraví pro 2. stupeň základních škol maior (NA20) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství výchovy ke zdraví pro 2. stupeň základních škol maior (NA24) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství výchovy ke zdraví pro 2. stupeň základních škol maior (NA19) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství výchovy ke zdraví pro 2. stupeň základních škol minor (NA23) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství výchovy ke zdraví pro 2. stupeň základních škol maior (NA25) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství výchovy ke zdraví pro 2. stupeň základních škol maior (NA22) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství výchovy ke zdraví pro 2. stupeň základních škol minor (NA19) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství výchovy ke zdraví pro 2. stupeň základních škol minor (NA21) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství výchovy ke zdraví pro 2. stupeň základních škol minor (NA20) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství výchovy ke zdraví pro 2. stupeň základních škol minor (NA24) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství výchovy ke zdraví pro 2. stupeň základních škol minor (NA25) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství výchovy ke zdraví pro 2. stupeň základních škol maior (NA23) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství výchovy ke zdraví pro 2. stupeň základních škol minor (NA22) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní |