Název předmětu | Pedagogika a zdravotnictví založené na vědeckých důkazech |
---|---|
Kód předmětu | KAZ/PNVD@ |
Organizační forma výuky | Přednáška + Seminář |
Úroveň předmětu | Magisterský |
Rok studia | 2 |
Semestr | Zimní |
Počet ECTS kreditů | 1 |
Vyučovací jazyk | Čeština |
Statut předmětu | Povinně-volitelný |
Způsob výuky | Kontaktní |
Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
Doporučené volitelné součásti programu | Není |
Vyučující |
---|
|
Obsah předmětu |
Pedagogika založená na vědeckých důkazech (EBPed), cíle, vize a princip postup uplatnění v praxi. Propojení se Zdravotnictvím založeným na vědeckých důkazech - EBHC "Evidence-based Healthcare". Světově významné organizace zaměřené a problematiku Evidence Based Practice (Joanna Briggs Institute, Cohrane, The Campbell Collaboration, České centrum EBHC: Centrum excelence Joanna Briggs Institute). Diference mezi významem literárních přehledů a systematických review - produktů sekundárního výzkumu. Postup tvorby systematických review kvalitativního a kvantitativního pojetí. Principy kritického hodnocení metodologické kvality a míry spolehlivosti realizovaného výzkumu dle hierarchie vědeckých důkazů v ošetřovatelství a dalších zdravotnických disciplínách.
|
Studijní aktivity a metody výuky |
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou) |
Výstupy z učení |
Po absolvování předmětu by studenti měli být schopni: - popsat principy Pedagogiky založené na vědeckých důkazech (EBPed); - vymezit princip postupu uplatnění v praxi; - objasnit propojení EBPed se Zdravotnictvím založeným na vědeckých důkazech (EBHC); - charakterizovat světově významné organizace zaměřené a problematiku Evidence Based Practice; - specifikovat diference mezi významem literárních přehledů a systematických review; - pospat podstatu tvorby systematických review kvalitativního a kvantitativního pojetí; - uvést principy kritického hodnocení metodologické kvality a míry spolehlivosti výzkumných studií dle hierarchie vědeckých důkazů.
studenti jsou schopni využít poznatky a dovednosti vyplývající z obsahu předmětu |
Předpoklady |
nejsou
|
Hodnoticí metody a kritéria |
Analýza výkonů studenta, Rozhovor
Studenti vypracují zápočtovou práci, ve které předloží jedno systematické review a jeden literární přehled ke zvolenému tématu a popíše jejich charakteristiky. Zápočet bude udělen na podkladě správně vypracované a odevzdané zápočtové práce. Požadavky u studentů s individuálním studijním plánem (ISP): stejné podmínky + účast ve výuce s kombinovaným studiem. |
Doporučená literatura |
|
Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr | |
---|---|---|---|---|
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství odborných předmětů pro zdravotnické školy (NA24) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství odborných předmětů pro zdravotnické školy (NA23) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství odborných předmětů pro zdravotnické školy (NA22) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství odborných předmětů pro zdravotnické školy (NA21) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství odborných předmětů pro zdravotnické školy (NA20) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství odborných předmětů pro zdravotnické školy (NA19) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní |