Název předmětu | Vědní komponenty v kurikulu zdravotnického vzdělávání 1 |
---|---|
Kód předmětu | KAZ/PNV1@ |
Organizační forma výuky | Přednáška + Seminář |
Úroveň předmětu | Magisterský |
Rok studia | 1 |
Semestr | Zimní |
Počet ECTS kreditů | 2 |
Vyučovací jazyk | Čeština |
Statut předmětu | Povinný |
Způsob výuky | Kontaktní |
Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
Doporučené volitelné součásti programu | Není |
Vyučující |
---|
|
Obsah předmětu |
Principy a metody práce v "Ošetřovatelství založeném na vědeckých důkazech - EBN (Evidence-based Nursing)". Pojetí "Zdravotnictví založeného na vědeckých důkazech - EBHC "Evidence-based Healthcare" a uplatnění jeho principů v ošetřovatelské a zdravotnické praxi. Konkretizace metodik a postupů práce v 1., 2. a 3. kroku jakékoliv praxe založené na vědeckých důkazech (EBP). Tzn.: Strukturovaná rešeršní činnost ve vědeckých databázích (např. Cinahl, EBSCO) a třídění vyhledaných zdrojů podle relevance vůči rešeršní otázce. Kategorie výzkumného designu uplatňovaného v ošetřovatelském a zdravotnickém výzkumu. Charakteristiky tvorby literárních přehledů.
|
Studijní aktivity a metody výuky |
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Aktivizující (simulace, hry, dramatizace) |
Výstupy z učení |
Po absolvování předmětu by studenti měli být schopni: - popsat principy vědní práce v kontextu Ošetřovatelství/zdravotnictví založeného na vědeckých důkazech; - detailně konkretizovat specifické metodiky 1., 2. a 3. kroku EBN/EBP; - realizovat strukturovanou rešeršní činnost ve vědecké databázi odpovídající oboru; - třídit vyhledané zdroje podle relevance vůči rešeršní otázce; - rozlišit spolehlivost výzkumných studií v návaznosti na uplatněný výzkumný design; - posat charakteristiky tvorby literárních přehledů.
studenti dokáží interpretovat odborné znalosti k tematum uvedeným cíli předmětu |
Předpoklady |
nejsou
|
Hodnoticí metody a kritéria |
Analýza výkonů studenta, Seminární práce
Studenti vypracují seminární práci, ve které doloží práci ve vědecké databázi k úzce zaměřenému, vybranému ošetřovatelskému nebo zdravotnickému tématu. Povinnými komponentami budou: a) popis strukturované rešeršní strategie s postupovým diagramem a b) identifikace uplatněného výzkumného designu ve dvou vyhledaných a relevantních studiích. Kolokvium bude uděleno na podkladě správně vypracované a odevzdané seminární práce a splnění testu. Požadavky u studentů s individuálním studijním plánem (ISP): stejné podmínky + účast ve výuce s kombinovaným studiem. |
Doporučená literatura |
|
Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr | |
---|---|---|---|---|
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství odborných předmětů pro zdravotnické školy (NA23) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství odborných předmětů pro zdravotnické školy (NA19) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství odborných předmětů pro zdravotnické školy (NA22) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství odborných předmětů pro zdravotnické školy (NA21) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství odborných předmětů pro zdravotnické školy (NA24) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství odborných předmětů pro zdravotnické školy (NA20) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Zimní |