Název předmětu | Metodologické aspekty výzkumu v oblasti výchovy ke zdraví |
---|---|
Kód předmětu | KAZ/PNMA@ |
Organizační forma výuky | Přednáška |
Úroveň předmětu | Magisterský |
Rok studia | 1 |
Semestr | Letní |
Počet ECTS kreditů | 2 |
Vyučovací jazyk | Čeština |
Statut předmětu | Povinný |
Způsob výuky | Kontaktní |
Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
Doporučené volitelné součásti programu | Není |
Vyučující |
---|
|
Obsah předmětu |
Rozdíly ve spolehlivosti výsledků studií jednotlivých typů výzkumného designu a jejich význam pro výchovu ke zdraví. Základní specifika výzkumných designů v kvantitativním, kvalitativním výzkumu a v systematických review - s akcentem na uplatnitelnost výsledků výzkumu ve výchově ke zdraví. Specifika literárních (narativních) review a význam diferencí mezi literárním a systematickým review. Koncepce využití vědeckých důkazů pro výchovu ke zdraví a podporu zdraví při tvorbě globálních a regionálních dokumentů WHO.
|
Studijní aktivity a metody výuky |
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou) |
Výstupy z učení |
Po absolvování předmětu by studenti měli být schopni: - rozumět míře spolehlivosti výsledků výzkumu v kontextu výchovy ke zdraví, a to dle hierarchie vědeckých důkazů - charakterizovat míru spolehlivosti výsledků základních typů primárního výzkumu s kvantitativním pojetím - specifikovat míru spolehlivosti primárních studií kvalitativního charakteru - objasnit základní charakteristiky systematických review pro výchovu ke zdraví - interpretovat význam systematických review pro transfer soudobých vědeckých poznatků ve výchově ke zdraví a k podpoře zdraví.
Studenti dokází intepretovat odborné poznatky související s cíli předmětu. |
Předpoklady |
nejsou
|
Hodnoticí metody a kritéria |
Analýza výkonů studenta
Studenti připraví a prezentují přehled informací na zadané téma. Požadavky u studentů s individuálním studijním plánem (ISP): stejné podmínky + účast ve výuce s kombinovaným studiem. |
Doporučená literatura |
|
Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr | |
---|---|---|---|---|
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství výchovy ke zdraví pro 2. stupeň základních škol maior (NA19) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství výchovy ke zdraví pro 2. stupeň základních škol maior (NA24) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství výchovy ke zdraví pro 2. stupeň základních škol maior (NA23) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství výchovy ke zdraví pro 2. stupeň základních škol maior (NA21) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství výchovy ke zdraví pro 2. stupeň základních škol maior (NA22) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství výchovy ke zdraví pro 2. stupeň základních škol maior (NA25) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství výchovy ke zdraví pro 2. stupeň základních škol maior (NA20) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní |