Název předmětu | Edukace k pedagogické praxi a její reflexe 2 |
---|---|
Kód předmětu | KAZ/PNE2@ |
Organizační forma výuky | Seminář |
Úroveň předmětu | Magisterský |
Rok studia | nespecifikován |
Semestr | Zimní |
Počet ECTS kreditů | 1 |
Vyučovací jazyk | Čeština |
Statut předmětu | Povinně-volitelný |
Způsob výuky | Kontaktní |
Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
Doporučené volitelné součásti programu | Není |
Vyučující |
---|
|
Obsah předmětu |
Řízení, organizace, formy a obsah pedagogických praxí. Koordinace průběhu praxí. Hospitace na praxi. Spolupráce se Střediskem pedagogických a odborných praxí (SPOP). Evaluace praxí.
|
Studijní aktivity a metody výuky |
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
|
Výstupy z učení |
Po absolvování předmětu by studenti měli být schopni (v návaznosti na předměty Souvislá pedagogická praxe 1 a také Edukace k pedagogické praxi a její reflexe 2 a Souvislá pedagogická praxe 2): - definovat náplň pedagogických praxí, - vysvětlit organizaci a formy praxí, - připravit podklady k pedagogické praxi (analýzu ŠVP, s ohledem na výchovu ke zdraví, kde bude praxe realizována; navrhnout a vypracovat šest vzorových příprav na vyučovací hodinu atp.) - dát do souvislosti náplň oborové didaktiky a pedagogických praxí, - použít vhodné formuláře k praxím, - vypracovat portfolio z absolvované pedagogické praxe, - obhájit si výstupy z praxí, - vytvořit sebeevaluační schéma z praxe - reflektovat (provést autoevaluaci) pedagogickou praxi s ohledem na odborné, didaktické i osobnostní charakteristiky studenta.
V rámci edukační části disciplíny se student připraví (je edukován) k výkonu Souvislé pedagogické praxe. V rámci části reflektivní získá student schopnost sebeevaluace a sebereflexe po absolvované Souvislé pedagogické praxi. |
Předpoklady |
Student musí mít současně zapsanou Souvislou pedagogickou praxi 1 event. 2 (v rámci Edukace k pedagogické praxi a její reflexe 1 či 2).
|
Hodnoticí metody a kritéria |
Rozbor portfolia studenta
Prezenční forma: aktivní účast na semináři (min. 80 %), příprava a prezentace podkladů na pedagogickou praxi, odevzdání a evaluace podkladů a portfolia z pedagogické praxe. Sebereflexe studenta. Samostudium. Kombinovaná forma: účast na konzultaci, příprava a prezentace podkladů na pedagogickou praxi, odevzdání a evaluace podkladů a portfolia z pedagogické praxe. Sebereflexe studenta. Samostudium. |
Doporučená literatura |
|
Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr | |
---|---|---|---|---|
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství výchovy ke zdraví pro 2. stupeň základních škol maior (NA21) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství výchovy ke zdraví pro 2. stupeň základních škol maior (NA20) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství výchovy ke zdraví pro 2. stupeň základních škol maior (NA24) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství výchovy ke zdraví pro 2. stupeň základních škol maior (NA19) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství výchovy ke zdraví pro 2. stupeň základních škol minor (NA23) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství výchovy ke zdraví pro 2. stupeň základních škol maior (NA25) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství výchovy ke zdraví pro 2. stupeň základních škol maior (NA22) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství výchovy ke zdraví pro 2. stupeň základních škol minor (NA19) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství výchovy ke zdraví pro 2. stupeň základních škol minor (NA21) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství výchovy ke zdraví pro 2. stupeň základních škol minor (NA20) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství výchovy ke zdraví pro 2. stupeň základních škol minor (NA24) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství výchovy ke zdraví pro 2. stupeň základních škol minor (NA25) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství výchovy ke zdraví pro 2. stupeň základních škol maior (NA23) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství výchovy ke zdraví pro 2. stupeň základních škol minor (NA22) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní |