After completionthe course, studets should be able: specify main principels of the choosen thesis topic, reflecting the study program understand to condition of creation the assignment of diploma thesis prepare each text components of the assignment of diploma thesis describe fundantional structure and concept of content of diploma thesis clarify the rules to choice of methods for optimal processing of the diploma thesis realize a literary searches, describe this search in details and construct a flow diagram to know the possible concept of diploma thesis, related to the recommendation of the department fill up the requirement puts on the students, related to consultation during creating the diploma thesis Respect a role of the diploma´s thesis supervisor Submit an assignment of diploma thesis, after consultation with diploma´s thesis supervisor and also according to the current methodological instruction of department
Students are able to use their knoweledge, from this subject, during creating a assignment of diploma thesis.
|
-
ČSN ISO 690. Informace a dokumentace - Pravidla pro bibliografické odkazy a citace informačních zdrojů. Praha: Úřad pro technickou normalizaci, metrologii a státní zkušebnictví, 2011. 39s. Třídící znak 01 0197..
-
EMANOVSKÝ, P. Úvod do metodologie pedagogického výzkumu. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2013, 70 s. Skripta. ISBN 978-80-244-3664-7..
-
FLICK, U. Introducing research methodology: a beginner's guide to doing a research project. Los Angeles, Calif.: SAGE, 2011, xx, 271 s. ISBN 978-1-84920-781-2..
-
GULOVÁ, L., ŠÍP, R. Výzkumné metody v pedagogické praxi. Praha: Grada, 2013. ISBN: 978-80-247-4368-4..
-
CHRÁSKOVÁ, M. et al. Seminář k závěrečné práci. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2012..
-
KAPOUNOVÁ, J., KAPOUN, P. Bakalářská a diplomová práce: od zadání po obhajobu. Praha: Grada, 2017, 134 s. ISBN 978-80-271-0079-8..
-
KLŮZOVÁ KRÁČMAROVÁ, L., TAVEL, P. Rostoucí význam internetu jako prostředku k vyhledávání informací souvisejících se zdravím. E-psychologie (Praha). 2016, roč. 10, č. 1, s. 63-76..
-
KUMAR, R. Research methodology: a step-by-step guide for beginners. Fourth edition. Los Angeles: SAGE, 2014, xxvii, 399. ISBN 978-1-4462-6997-8..
-
MAREČKOVÁ, J., KLUGAROVÁ, J. Evidence-Based Health Care. Zdravotnictví založené na vědeckých důkazech. Olomouc: Univerzita Palackého, 2015. 93 s. ISBN 978-80-244-4781-0..
-
MAREŠ, J. Přehledové studie: jejich typologie, funkce a způsob vytváření. Pedagogická orientace, 2013, 23(4), 427?454. DOI: http://dx.doi.org/10.5817/PedOr2013-4-427.
-
PIÁČEK, J. Úvod do práce s elektronickými informačními zdroji: terminologie, typologie, rešerše, databáze, knihovny [online]. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2014, 1 CD-ROM (129 stran) [cit. 2018-03-23]. Skripta. ISBN 978-80-244-4108-5. Dostupné z: http://kvv.upol.cz/images/upload/files/Uvod_do_prace_s_elektronic_DEF.pdf.
-
PRAVDOVÁ, M., ed. a SVOBODOVÁ, I. Akademická příručka českého jazyka. Praha: Academia, 2014. ISBN 978-80-200-2327-8..
-
ŠVAŘÍČEK, R., ŠEĎOVÁ, K. Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách. Praha: Portál, 2014. ISBN 978-80-7367-313-0..
|