Vyučující
|
-
Cichá Martina, doc. Mgr. Ph.D.
-
Hřivnová Michaela, doc. Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Student realizuje praxi ve škole či jiném vzdělávacím zařízení v návaznosti na zvolené téma své bakalářské práce. Tato praxe je směřována na sběr empirického materiálu pro jeho výzkum v rámci bakalářské práce.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Metody písemných akcí (např. u souborných zkoušek, klauzur)
- Příprava na zápočet
- 40 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 40 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Po absolvování předmětu by studenti měli být schopni: - dokončit bakalářskou práci v požadovaném rozsahu a v požadovaném zaměření. Cílem předmětu je provázat bakalářskou práci s relevantními událostmi v prostředí škol a školských zařízení. Vzhledem k vymezení bakalářských prací na oblast vzdělávací teorie a především vzdělávací praxe je cílem předmětu poskytnout možnost terénního sběru empirických dat či možnost ověření praktických výstupů v rámci své bakalářské práce.
Výstupem předmětu je rozpracování bakalářské práce v rozsahu daném platnými normami UP (v rozsahu min. 50 %), schválené vedoucím bakalářské práce.
|
Předpoklady
|
Mít řádně zapsané zadání bakalářské práce v univerzitním systému. Spolupracovat s vedoucím bakalářské práce, pravidelně konzultovat dílčí kroky realizace bakalářské práce.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta, Rozbor portfolia studenta
Minimálně 2-4 konzultace s vedoucím práce - Rešerše odborných zdrojů k tématu práce - Rozpracovaná část bakalářské práce v rozsahu minimálně 15 stran a ve formálních náležitostech dle normy o Kvalifikačních pracích na PdF UP v Olomouci - Rozpracovaná bakalářská práce obsahuje: - Formulaci cílů bakalářské práce - Rozpracovaná teoretická východiska práce - klíčové informace k tématu na základě studia literatury - Plán metodicko-koncepčního zpracování práce (s přihlédnutím ke zvolenému typu bakalářské práce)
|
Doporučená literatura
|
-
BARTOŇOVÁ, M., PIPEKOVÁ, J. Manuál pro pedagogickou praxi: teorie a praxe. Brno: MU, 2011..
-
HRABAL, V., PAVELKOVÁ, I. Jaký jsem učitel. Praha: Portál, 2010..
-
MUSILOVÁ, M. Individuální praxe. Olomouc: Vydavatelství UP, 2004..
-
MUSILOVÁ, M., PODLAHOVÁ, L. Manuál Praxe v edukačním procesu. Olomouc: PdF UP, 2008. Inovováno 2015. [online]. Dostupné na www: http://www.pdf.upol.cz/menu/struktura-pdf/fakultni-ucelova-zarizeni/stredisko-pedagogickych-a-odbornych-praxi/..
-
MUSILOVÁ, M. Případová studie jako součást pedagogické praxe. Olomouc: UP, 2003..
-
PODLAHOVÁ, L. První kroky učitele. Praha: Triton, 2004..
-
ŠIMONÍK, O. Pedagogická praxe. Brno: MSD, 2005..
|